مطالبه حقابه‌داران زاینده‌رود غیرعقلانی نیست

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وقتی برای جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود و پاسخ به مطالبه حقابه‌داران اصفهان سخن گفته شود، آن را غیرعقلانی می‌دانند؛ اگر این مطالبه مردم غیرعقلانی است، آیا برداشت‌های بالادست عقلانی است؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز_ یکشنبه ششم تیرماه_ در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از حضور ارزشمند شهروندان مسئول اصفهان در عرصه انتخابات ۱۴۰۰، تلاش مجدانه فرمانداری و سایر دستگاه‌های مربوط برای اجرای کم‌نظیر فرایند انتخابات و تبریک به افراد منتخب شورای ششم، اظهار کرد: اعتماد افتخارآفرین بخشی از شهروندان اصفهان به‌ویژه ساکنان مناطق کمتر برخوردار به بنده باعث افتخار بوده و امیدوارم با وظیفه شناسی خود بتوانم این اقدام را پاس بدارم.

وی افزود: اصفهان شهر زیبای خدا رفته رفته به شهر دردها تبدیل شده و مردم این شهر در برابر این دردها صبوری می‌کنند اما مسئولانی وجود دارند که نسبت به رفع آن بی‌تفاوت و بی‌تدبیر هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: درد خشکی زاینده رود قرار است چه زمانی پایان یافته و مشکلات آن حل شود؟ باید تناقض‌گویی آشکار مسئولان حوضه آبریز زاینده‌رود پایان یافته و به گفتار صادقانه‌ای در برابر مردم برسند.

وی ادامه داد: آب زاینده‌رود برای کشاورزی در مناطق بالادست رودخانه و تأمین آب شهرها و استان‌های دیگر پمپاژ می‌شود اما وقتی برای جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود و پاسخ به مطالبه حقابه‌داران اصفهان سخن گفته شود، آن را غیرعقلانی می‌دانند؛ اگر این مطالبه مردم غیرعقلانی است، آیا برداشت‌های بالادست عقلانی است؟

محمدی با اشاره به مطالعات مربوط به آلودگی هوای اصفهان، اظهار کرد: چه زمانی قرار است حوزه برنامه‌ریزی استان از داده‌های به‌دست آمده در این مطالعات استفاده کند؟ آیا مدیریت شهری زمانی که صنایع و سایر دستگاه‌ها را در کنار خود ندارد، می‌تواند به تنهایی فعالیت کند؟ وقتی صدور مجوزها برای بعضی صنایع کوچک بدون هماهنگی مدیریت شهری ادامه پیدا کند، می‌توان با آلودگی مقابله کرد؟

وی با تاکید بر اینکه حاشیه‌نشینی اصفهان در حال گسترش است، ادامه داد: باور و اراده برای کمک به رفع حاشیه‌نشینی در اصفهان دیده نمی‌شود؛ قرار بود دستگاه‌های دیگر ورود کرده و شهرداری نیز با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های محرک توسعه همکاری کند اما دفاتر تسهیلگری در این مناطق به دلیل بی‌توجهی‌ها رو به تعطیلی هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: افتخار مدیریت شهری ایجاد دفاتر تسهیلگری است اما صرفاً به‌خاطر اینکه برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی در شهر باوری وجود ندارد، این دفاتر دچار مشکلات حقوقی شده‌اند لذا از شهردار اصفهان درخواست می‌کنم هر چه سریع‌تر مشکلات این دفاتر را رفع کرده و اجازه تعطیلی سه دفتر تسهیلگری که در شرف تعطیلی هستند را ندهد.

وی با بیان اینکه پدیده کودکان کار یکی از دردهای اصفهان است، ادامه داد: شایسته است که اعضای شورای ششم برای مباحث حوزه اجتماعی همت کرده و ریل‌گذاری‌ها و کارگروه‌هایی که در دوره پنجم شکل گرفت را ادامه دهند.

محمدی با اشاره به دستور شهردار اصفهان برای تعطیلی پارک وحش صفه و تبدیل آن به نقاهتگاه پس از دو سال پیگیری کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورا، خاطرنشان کرد: این اقدام قابل تقدیر است بنابراین از هیئت رئیسه شورا می‌خواهم که در اولین جلسه تلفیق، این اقدام مطرح و بدین سبب شورای شهر از دستور شهردار حمایت کند تا پس از پایان این دوره به فراموشی سپرده نشود.

کد خبر 503463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.