۳ اقدام مدیریت شهری تهران که کمتر دیده شد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از سه اقدام مؤثر مدیریت شهری تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا نژادبهرام در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به سه اقدام مؤثر مدیریت شهری که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: شهرداری تهران با هدف جلب مشارکت حداکثری شهروندان در موضوع کاهش پسماند، افزایش درصد تفکیک پسماند از مبدأ و ایجاد انگیزه برای شهروندان دست به کار شده و شهروندان تهران می‌توانند با تحویل پسماند خشک به غرفه‌های بازیافت مستقر در مناطق و محلات، در این امر مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: البته شهرداری تهران باید بستری فراهم کند که در مناطق جنوبی تهران تعداد غرفه‌های پیاده کننده این ایده، افزایش یابد تا شهروندان با حداقل بروز مشکلات، حداکثر مشارکت را داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این طرح قابل تقدیر در راستای پویش ارتقای "فرهنگ آپارتمان نشینی" و با هدف افزایش میزان مسئولیت پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط زیست، تقویت حس تعلق محله‌ای، ارتقای زیبایی منظر محیط سکونت و بهبود روابط همسایگی از خرداد امسال آغاز به کار کرده و زمینه ساز بروز نوعی همبستگی محله‌ای شده است.

نژادبهرام اظهار کرد: در قالب این طرح شهرداری تهران نسبت به ایجاد باغچه‌های مشارکتی در مشاعات آپارتمان‌ها اقدام می‌کند و مراقبت و محافظت از فضای سبز ایجاد شده را در فرآیندی مشارکتی به ساکنان آپارتمان واگذار می‌کند. علی رغم ایده خلاقانه و بکر، این موضوع نیز کمتر مورد توجه اصحاب رسانه و در نتیجه شهروندان قرار گرفته شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: با هدف ارتقای شفافیت و بهبود دسترسی شهروندان تهرانی به متن مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده ۵ شهر تهران که مسئولیت بررسی و تصویب طرح تفصیلی و تغییرات بعدی آن را بر عهده دارد و از نهادهای اثرگذار در تحولات کالبدی پایتخت است، به واسطه تذکر پیشین اینجانب و دغدغه و پیگیری مدیران حوزه معاونت شهرسازی و معماری و دبیرخانه کمیسیون ماده ۵، برای نخستین بار متن مصوبات کمیسیون ماده ۵ به صورت ماشین خوان و با قابلیت جست و جو در عنوان و متن، به همراه تمام نقشه‌ها و پیوست‌های مربوط به هر یک از مصوبات، در سامانه دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران بارگذاری شده است.

وی افزود: مصوبات کمیسیون ۵ برای اولین بار در نقشه طرح تفصیلی به صورت دقیق و به روز بارگذاری می‌شود که اقدامی قابل تقدیر و تحسین است.

کد خبر 503447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.