ذوب آهن، سایپا، نساجی؛ کدام تیم به لیگ یک سقوط می‌کند؟

سه تیم ذوب آهن، سایپا و نساجی در قعر جدول رده بندی برای بقا تلاش خواهند کرد و باید دید کدام یک به همراه ماشین‌سازی که از حالا سقوطش مسجل شده به دسته پایین‌تر می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود به درازا کشیده شدن لیگ بیستم و طاقت‌فرسا شدن این لیگ اما هفته‌های پیش رو تنور لیگ را بیش از پیش داغ خواهد کرد. سه تیم ذوب آهن، سایپا و نساجی در قعر جدول رده‌بندی برای بقا تلاش خواهند کرد و باید دید کدام یک به همراه ماشین سازی که از حالا سقوطش مسجل شده به دسته پایین‌تر می‌رود. در این گزارش قصد داریم جدال‌های این سه تیم را برابر حریفانشان بررسی و به نوعی از شانس هر یک برای بقا در لیگ بیست و یکم بگوییم:

دیدارهای پیش رو

سه تیم پایین جدولی سایپا، ذوب آهن و نساجی در ۶ هفته پایانی باید به مصاف این تیم‌ها بروند:

ذوب آهن، سایپا، نساجی؛ کدام تیم به لیگ یک سقوط می‌کند؟

همانطور که در جدول مشخص شده سه تیم ذوب، نساجی و سایپا در هفته‌های پایانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و به نوعی تکلیف ماندن یا سقوط آنها در دست خود این تیم‌هاست. گفتنی است تیم‌های سایپا و نساجی ۲۵ امتیازی هستند و ذوب آهن ۲۲ امتیازی است. سایپا به لطف رأی کمیته انضباطی سه امتیاز دیدار با پیکان را کسب کرده و در صورت تغییر در رأی از سوی کمیته استیناف به امتیاز ۲۲ باز می‌گردد.

دیدارهای ذوب با دو رقیب اصلی

شاگردان حسینی دیدارهای حساسی را برابر دو رقیب اصلی خود یعنی سایپا و نساجی مازندران خواهند داشت. ابتدا ذوب آهن و سایپا در هفته بیست و ششم و در فولاد شهر برابر یکدیگر قرار می‌گیرند سپس در هفته بیست و هشتم ذوب آهن و نساجی دوباره در اصفهان برابر یکدیگر صف آرایی می‌کنند تا ۶ امتیاز مهم برای گاندوها تکلیف آن‌ها را برای بقا در لیگ مشخص کند در واقع علاوه بر بازی‌های سختی که این سه تیم با دیگر تیم‌های لیگ برتری دارند مصاف‌های رو در روی آنها نقش بسزایی در جایگاه آنها در جدول رده بندی لیگ بیستم خواهد داشت. در مصاف‌های رفت آنها ذوبی‌ها با نتیجه سه بر دو نساجی را شکست داده‌اند اما در دیدار با سایپا در فولاد شهر با نتیجه دو بر یک تن به شکست داده و حالا برای انتقام در تهران با شاگردان کمالوند مصاف خواهند کرد.

ذوب آهن، سایپا، نساجی؛ کدام تیم به لیگ یک سقوط می‌کند؟

سرنوشت نساجی و سایپا در گرو چند تیم

تیم‌های نساجی و سایپا در هفته‌های پیش رو چند دیدار مشترک را خواهند داشت. سایپا در هفته ۲۵ باید به مصاف شهر خودرو برود، اما از سوی دیگر نساجی در هفته ۲۷ میزبان شاگردان رحمتی خواهد بود. دو تیم دیگری که نساجی و سایپا در ۵ هفته باقی مانده باید با آنها مصاف کنند استقلال و گل گهر هستند. خودرو سازان به ترتیب در هفته ۲۷ و ۲۸ با استقلال و گل گهر بازی می‌کنند و نساجی در دو هفته پایانی یعنی ۲۹ و ۳۰ با شاگردان مجیدی و قلعه نویی دیدار خواهند کرد.

مصاف ذوب با تیم همشهری!

یکی از دیدارهای مهم شاگردان حسینی بازی با تیم سپاهان در هفته ۲۹ لیگ بیستم خواهد بود. این دیدار که از همین حالا چیزی فراتر از دربی اصفهان است سرنوشت دو تیم را به نوعی مشخص خواهد کرد. از طرفی تیم نوید کیا در کورس قهرمانی با پرسپولیس است و به هر سه امتیاز بازی نیاز دارد و از سوی دیگر گاندوها برای فرار از سقوط هم که شده به حداقل امتیاز این مسابقه دلخوش کرده‌اند و باید دید برخلاف دیدار رفت که با برد ۳ بر ۱ سپاهان همراه بود این بار در شهرآورد نصف جهان چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

صنعت نفت و آلومینیوم؛ گربه سیاه نساجی یا سایپا

صنعت نفت در هفته اخیر لیگ برتر با یک گل سایپا را شکست داد تا بازی با سایپا پایانی بر بحران‌های نفت شود و به قولی عروسی به کوچه آبادانی‌ها هم آمد. سیروس پور موسوی در روزهای پر انتقاد با برپایی اردوی تدارکاتی در تهران و برگزاری بازی دوستانه با سپاهان و پرسپولیس که با نتایج خوب همراه بود سعی در احیای غرور از دست رفته تیمش داشت و خطاب به شاگردانش تاکید کرد باید ۲۳ هفته طی شده و نتایجش حتی بازی‌های خوب با برد را فراموش کنند و تصور کنند لیگ ۹۹-۱۴۰۰ تنها ۷ هفته است.

هفته ۲۴ تا هفته ۳۰ و حالا صنعت نفت در اولین هفته از این لیگ سایپا را شکست داد و شروعش را با سه امتیاز جشن گرفت. این پیروزی تیر خلاصی بود از هفته‌های متمادی نبردن که البته بد شانسی هم چاشنی آن بود. اما به نظر می‌رسد صنعت نفت در حال خروج از وضعیت بحرانی و پایانی خوش در فصل جاری است.

ذوب آهن، سایپا، نساجی؛ کدام تیم به لیگ یک سقوط می‌کند؟

از نکات جالب توجه دیدارهای صنعت نفت بازی با یکی از تیم‌های در معرض سقوط یعنی نساجی است. آنها در هفته ۲۶ باید در آبادان از شاگردان ساکت الهامی میزبانی کنند و باید دید پس از گرفتن سه امتیاز از سایپا، سه امتیاز از نساجی نیز دشت خواهد کرد یا خیر. از طرف دیگر نیز آلومینیوم در هفته گذشته تساوی مهمی را با ذوب آهن داشت آنها در هفته ۲۹ لیگ برتر مهمان تیم سایپا خواهند بود و بازی سختی را برابر یکدیگر خواهند داشت.

آلومینیوم که این روزها با علی منصوریان نتایج خوبی کسب کرده مطمئناً در برابر سایپا به این راحتی‌ها تن به شکست نمی‌دهد و این بازی نقش تعیین کننده‌ای در بقا یا سقوط ذوب آهن، نساجی و سایپا خواهد داشت.

مصاف‌های رفت سه تیم

بررسی دیدارهای شش هفته پایانی لیگ برتر در دور رفت رقابت‌ها نشان می‌دهد تیم‌های سایپا و ذوب آهن نتایج بهتری نسبت به نساجی داشته‌اند. ذوب آهن و سایپا با یک برد، یک تساوی و ۴ باخت، ۴ امتیاز کسب کرده‌اند اما نساجی هر ۶ دیدار را تن به شکست داده است. ذوب آهن با برد برابر نساجی، تساوی در دیدار با نفت مسجد سلیمان و باخت به تراکتور، سایپا، سپاهان و مس رفسنجان را در هفته‌های ۱۰ تا ۱۵ ثبت کرده‌اند. خودرو سازان نیز با برد برابر ذوب آهن، تساوی برابر آلومینیوم و باخت به شهر خودرو، استقلال، گل گهر و تراکتور وضعیتی مشابه با گاندوها داشته‌اند البته هر سه تیم با کادر فنی دیگری هدایت می‌شده‌اند اما اگر می‌خواهند در لیگ بیست و یکم حضور داشته باشند باید از ۱۸ امتیاز ممکن حداکثر امتیازات را کسب کنند.

کد خبر 503434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.