۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
مشخصات شیائومی Mi10+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مؤلفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی Xiaomi Mi10 می‌تواند علاقمندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی موبایل Xiaomi Mi 10"پرچمدار" جدید شرکت شیائومی است که با چند ویژگی جدید روانه بازار شد. به نظر می‌رسد که شیائومی Mi 10 همه کم‌ و کاستی‌های نسل خود را رفع کرده است.

مشخصات شیائومی Mi 10

صفحه نمایش و بدنه شیائومی Mi 10

شیائومی Mi 10 دارای نمایشگری در ابعاد ۶ ٫ ۶۷ اینچ است که دارای نمایشگر Super AMOLED می‌باشد. رزولوشن این نمایشگر معادل ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است و نرخ تازه سازی معادل ۹۰ هرتز می‌باشد. این صفحه نمایش فضای رنگی +HDR10 دارا می‌باشد که تراکم پیکسلی در حدود 386ppi ارائه می‌کند همچنین تصاویری با وضوح و کیفیت بالایی را در اختیار کاربران می‌گذارد.حداکثر روشنایی نمایشگر Mi 10 ۱۶۵۰ نیت است. این صفحه‌ نمایش توسط گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود و در برابر خط و خش و حتی ضربه مقاومت بالایی دارد.

دوربین شیائومی Mi 10

شیائومی Mi 10 مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل (۱/۱.۳۳ اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/1.7، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش گیر اپتیکال تصویر) ۱۳ مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض ۱۲ میلی‌متری، f/۲.۴) ۲ مگاپیکسل (مایکرو f/1.7) ۲ مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، لنز f/2.4) و همچنین دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل (لنز واید، ۰.۹ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۳ اینچ سایز سنسور، f/2.0) است.

دوربین اصلی Mi 10 می‌تواند با وضوح بالغ‌ بر 8K با نرخ ۳۰ فریم‌ بر ثانیه ضبط فیلم را دارد. در وضوح‌های 4k و  1080p کاربران می‌توان با دوربین اصلی ویدئوهایی با نرخ‌های ۳۰ و ۶۰ فریم‌ بر ثانیه ضبط کنند، دوربین اولتراواید نیز امکان فیلمبرداری با هر دو وضوح را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما در وضوح 1080pتوان ویدئوهای اولتراواید را با نرخ ۶۰ فریم‌ بر ثانیه است. نکته دیگر به فقدان قابلیت فیلم‌برداری صحنه آهسته با وضوح 1080p و نرخ‌های ۱۲۰، ۲۴۰ و ۹۶۰ فریم‌ بر ثانیه است.

سخت افزار شیائومی Mi 10

از نظر سخت افزاری شیائومی Mi 10 از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند. اسنپدراگون ۸۶۵ دارای پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای می‌باشد که از سه کلاستر مختلف ساخته شده است. کلاستر مرغوب این تراشه دارای یک هسته قدرتمند است که در فرکانس کاری ۲.۸۴ گیگاهرتز به پردازش می‌پردازد و کلاستر بعدی از سه هسته سریع Cortex-A77 ساخته شده است که حداکثر فرکانس آن‌ها، ۲.۴۲ گیگاهرتز می‌باشد کلاستر سوم که از ۴ هسته کم‌مصرف Cortex-A55 استفاده می‌کند و حداکثر فرکانس آن‌ها روی ۱.۸ گیگاهرتز تنظیم شده است.

Mi 10 از نظر حافظه در دو نسخه ۱۲۸و ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه شده هست.

شبکه‌های ارتباطی شیائومی Mi 10

قابلیت اتصال به شبکه‌های GSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G و بلوتوث نسخه 5.1، A2DP، LE، aptX HD از دیگر ویژگی‌های شبکه‌های ارتباطی شیائومی Mi 10 است.

باتری شیائومی Mi 10

۱۰ شیائومی Mi 10 دارای باتری با ظرفیت چهار هزار ۷۸۰ میلی‌آمپر است، Mi 10 از شارژ سیمی و بی سیم با توان ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند و همچنین امکان شارژ معکوس با توان ۱۰ وات را دارد و می‌تواند در ۷۵ دقیقه از صفر تا صد شارژ شود. باتری Mi 10 برای یک روز نیم نیاز کاربران را برای استفاده معمولی فراهم آورده است.

سیستم عامل شیائومی Mi 10

شیائومی Mi 10 به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ با رابط کاربری MIUI 11 استفاده می‌کند اما پس از روشن‌کردن دستگاه، به‌روزرسانی MIUI 12 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

مزایای شیائومی Mi 10

  • بدنه شیشه‌ای (گوریلا گلس) متقارن با ظاهر مات در پنل پشتی، مقاوم در برابر پاشیدن آب
  • حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر سریع و دقیق
  • نمایشگر اولد با کیفیت عالی و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز
  • ماندگاری عالی شارژ باتری، سرعت شارژ بالا به کمک شارژر ۳۰ وات داخل جعبه فروش
  • بلندگوهای استریو با کیفیت صدای عالی که رقبای کمی برای آن وجود دارد.
  • مجهز به سریع‌ترین تراشه موبایل یعنی اسنپ‌دراگون ۸۶۵ و پشتیبانی از شبکه ۵G.
  • دوربین به طور کلی عالی زمان عکاسی و فیلمبرداری

معایب شیائومی Mi 10

  • این گوشی کاملاً ضد آب و گرد و غبار نیست.
  • نبود لنز اختصاصی تله‌فوتو، تصاویر زوم دو برابر نتیجه برش از خروجی دوربین اصلی هستند.
  • دوربین فوق عریض زمان عکاسی در شب عملکرد بدی دارد.
  • دوربین سلفی رقبا بهتر است (البته با بریدگی نمایشگر بزرگ‌تر).

قیمت شیائومی Mi 10

· با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Mi 10 با حافظه ۲۵۶ گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ در حدود هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

· با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Mi 10 با حافظه ۱۲۸ گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا نه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا شیائومی Mi 10 بخریم؟

شیائومی Mi 10 در اکثر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد اما موارد زیادی را باید پیش از اقدام به خرید این محصول در نظر گرفت. با قیمت شروع کنید، سپس ببینید بررسی کنید آیا اندازه صفحه نمایش و قدرت باتری آنچه می‌خواهید هست یا خیر؟

شیائومی Mi 10 از ترکیب خوش‌ساخت گوریلا گلس ۵ و آلومینیوم در کنار انحناهای ظریف بدنه، تجربه لذت‌بخشی برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد، ترکیب نمایشگر ۹۰ هرتزی AMOLED سازگار با +HDR10 به‌همراه اسپیکرهای استریوی توانمند، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ به‌همراه سیستم خنک‌کننده کارآمد دستگاه، عملکردی پایدار دارد و از سوی دیگر باتری چهار هزار و ۷۸۰ میلی‌آمپرساعتی دستگاه نیز می‌تواند تا دو روز نیز پاسخگوی نیازهای نیمه‌سنگین کاربران باشد که از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های Mi 10 به‌شمار می‌آید که این محصول را به گزینه‌ای مناسب برای خرید تبدیل کرده است.

کد خبر 503356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پک پک IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    عالییییی است
  • vahid IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 1
    من که متوجه نشدم چی به چیه؟؟ آیا می ۱۰‌ محصول سال ۲۰۲۱هست؟ اگر نیست چرا گذاشتین؟ اگرم با اندکی تغییرات روانه بازار کردن پس چرا اندروید و رابط کاربریش به روز نیست؟؟