مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 با Redmi Note 8 Pro+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش Xiaomi Poco X3 و Xiaomi Redmi Note 8 Pro مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیائومی یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان تکنولوژی در حال حاضر است؛ Poco X3 از تولیدات پرطرفدار و بی نقص این تولیدکننده در سال ۲۰۲۰ بوده است و Redmi Note 8 Pro نیز جزو برترین‌های شیائومی در سال ۲۰۱۹ است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه این گوشی‌ها پرداخته می‌شود.

مقایسه Poco X3 و Redmi Note 8 Pro از نظر دوربین

Xiaomi Poco X3

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۳ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

ندارد

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

دوربین اصلی هر دو گوشی مورد نظر دارای چهار لنز مجزا است که عملکردهای متفاوتی دارند و درون محفظه لنز تعبیه شده در قسمت پشتی گوشی تعبیه شده شده‌اند چهار لنز به کار برده شده در دوربین اصلی هر دو گوشی شامل لنز اولیه، لنز فوق عریض، تشخیص عمق تصویر و ماکرو است که در هر دو گوشی لنز اولیه ۶۴ مگاپیکسلی و لنز دو مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر و ماکرو تعبیه شده است اما لنز فوق عریض تعبیه شده در Redmi Note 8 Pro هشت مگاپیکسلی است و این در حالی است که لنز فوق عریض پوکو ۱۳ مگاپیکسلی است.

در خصوص دوربین جلو نیز این دو محصول هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و برای هر دو لنز ۲۰ مگاپیکسلی تعبیه شده است. بدین ترتیب دو گوشی Redmi Note 8 Pro و Poco X3 از لحاظ دوربین بسیار مشابه به یکدیگر اند و تفاوت زیادی در مقایسه این دو با یکدیگر احساس نمی‌شود.

مقایسه Poco X3 و Redmi Note 8 Pro از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Xiaomi Poco X3

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

چیپست

Snapdragon 732G

Mediatek Helio G90T

پردازنده گرافیکی

Adreno 618

Mali-G76MC4

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۹ (در زمان عرضه)

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 10

تنوع حافظه

۱۲۸/۶ و ۶۴/۶

۱۲۸/۶، ۶۴/۶ ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

تراشه پردازنده تعبیه شده در Redmi Note 8 Pro Helio G90T ساخت مدیاتک است و تراشه پردازنده به کار برده شده در Poco X3 اسنپدراگون 732G کوالکام است. رم هر دو محصول مورد نظر شش گیگابایتی است و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی دارند که قابل گسترش تا ۵۱۲ گیگابایت از طریق کارت حافظه micro SD است.

هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G دارند و دارای بلوتوث ۵ هستند؛ همچنین هر دو محصول مورد نظر قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان دارند. در کل Redmi Note 8 Pro و Poco X3 ساخت شیائومی از لحاظ عملکرد و سرعت بسیار مشابه یکدیگر هستند و برتری چندانی نسبت به یکدیگر ندارند.

مقایسه Poco X3 و Redmi Note 8 Pro از نظر صفحه نمایش

Xiaomi Poco X3

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

نوع نمایشگر

IPS LCD لمسی خازنی

IPS LCD لمسی خازنی

سایز

۶.۶۷ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

روشنایی

۴۵۰ نیت

-

همانطور که بر اساس ابعاد این دو گوشی انتظار می‌رود نمایشگرPoco X3 نسبت به Redmi Note 8 Proبزرگ‌تر است و وضوح تصویر بالاتری دارد بدین صورت که وضوح تصویر آن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است و وضوح تصویر Redmi Note 8 Pro پرو ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل است. جنس نمایشگر هر دو گوشی از شیشه مقاوم گوریلا گلس V5 ساخته شده است اما نمایشگرPoco X3 از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی بهره مند است که یک ویژگی بسیار مهم محسوب می‌شود و سبب برتری آن نسبت به Redmi Note 8 Pro است. هر دو نمایشگر IPS LCD هستند و تراکم پیکسلی 395 ppi دارند. نمایشگر Redmi Note 8 Pro دارای ناچ قطره‌ای است که در مرکز خود در قسمت بالایی لنز دوربین جلو را در خود جای داده است و Poco X3 دارای punch-hole است که لنز دوربین سلفی را در خود جای داده است.

مقایسه Poco X3 و Redmi Note 8 Pro از نظر طرحی ظاهری

Xiaomi Poco X3

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

ابعاد

۹.۴ × ۷۶.۸ × ۱۶۵.۳ میلی‌متر

۸.۸ × ۷۱.۴ × ۱۶۱.۳ میلی‌متر

وزن

۲۱۵ گرم

۱۹۹.۸ گرم

صدای استریو

دارد

ندارد

گواهی ضدآب

گواهی IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب - سیستم خنک کننده مایع برای کاهش دمای گوشی

سیستم خنک کننده مایع برای کاهش دمای گوشی

با نگاهی به گوشی شیائومی Poco X3 متوجه بزرگ‌تر بودن آن نسبت به Redmi Note 8 Pro خواهید شد؛ Poco X3 در ابعاد ۱۶۵.۳×۷۶.۸×۹.۴ میلیمتر عرضه شده است و این در حالی است که Redmi Note 8 Pro با ابعاد ۱۶۱.۷×۷۶.۴×۸.۸ همراه است. وزن تعبیه شده برای پوکو ۲۱۵ گرم است و این در حالی است که Redmi Note 8 Pro بسیار سبک تر و ۱۹۹ گرم است؛ در قسمت پشتی این گوشی شاهد محفظه لنز دوربین اصلی هستیم که لنزها به صورت عمودی در امتداد یکدیگر داخل آن قرار گرفته اند و این در حالی است که محفظه لنز دوربین اصلی تعبیه شده برای Poco X3 دایره‌ای شکل است.

سنسور تشخیص اثر انگشت Note 8 Pro بر روی قاب پشتی تعبیه شده است اما سنسور تشخیص اثر انگشت Poco X3 در بغل این گوشی و بر روی دکمه خاموش / روشن تعبیه شده است. جنس بدنه Redmi Note 8 Pro از شیشه گوریلا گلس ساخته شده است و این در حالی است که بدنه Poco X3 از پلاستیک ساخته شده است. Redmi Note 8 Pro در چهار رنگ متفاوت مشکی، آبی، سبز و سفید عرضه شده است و Poco X3 تنها در دو رنگ خاکستری و آبی قابل تهیه است. در کل هر دوی این محصولات پرطرفدار شیائومی در زمینه طراحی از ویژگی‌های خوب و کاربردی‌ای برخوردار اند اما اگر شما دوست دارید که گوشی شما وزن کمتری داشته باشد و اصطلاحاً خوش دست باشد پیشنهاد ما به شما شیائومی Redmi Note 8 Pro است.

مقایسه Poco X3 و Redmi Note 8 Pro از نظر باتری

Xiaomi Poco X3

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

ظرفیت

۵۱۶۰ میلی‌آمپر

۴۵۰۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۱۸ وات

میزان شارژ طی نیم ساعت

۶۲ درصد

-

در خصوص باتری Poco X3 بسیار قدرتمند تر از Redmi Note 8 Pro ظاهر شده است اگر چه که باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی آمپری تعبیه شده در Redmi Note 8 Pro نیز در نوع خود عالی است اما باتری ۵۱۶۰ میلی آمپری تعبیه شده در Poco X3 بسیار بهتر است. قابلیت شارژ تعبیه شده برای Redmi Note 8 Pro، هجده واتی است که این قابلیت در Poco X3 به ۳۳ وات افزایش پیدا می‌کند. گفته می‌شود که ۰ تا ۱۰۰ شارژ Redmi Note 8 Pro به دو ساعت و نیم زمان نیاز دارد که این زمان در Poco X3 به چیزی حدود ۶۵ دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Poco X3 و Redmi Note 8 Pro

در کل اگر شما به دنبال یک گوشی با باتری قدرتمند هستید تا مدت زمان زیادی بدون نیاز به شارژ مجدد به کار بپردازد پیشنهاد ما به شما Poco X3 است چرا که یکی از بهترین‌های شیائومی در زمینه باتری محسوب می‌شود و بسیار قدرتمند تر ازRedmi Note 8 Pro پرو ظاهر شده است؛ اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که وزن کم و طراحی ظاهری گوشی برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است پیشنهاد ما به شما Redmi Note 8 Pro است که دارای وزن کمتر و سبک تری نسبت به شیائومی Poco X3 است و اصطلاحاً خوش دست تر است. این دو محصول از نظر دوربین تقریباً مشابه یکدیگر هستند و تفاوت چندانی ندارند و هر دو از محبوب‌ترین های ساخت شیائومی محسوب می‌شوند که شما می‌توانید بنا بر اولویت و نیازهای خود هر یک از این گوشی هوشمند را انتخاب کنید و از لذت کار با آن بهره مند شوید.

کد خبر 503352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • حزب الله FR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    3 3
    خيلي عالي ممنون