"حباب خانه به دوش" راهی تلویزیون می‌شود

تئاتر "حباب خانه به دوش" به مناسبت بزرگداشت صائب تبریزی، از طریق تلویزیون و پلتفرم‌های مجازی پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دفتر تخصصی هنرهای نمایشی تالار هنر، وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، به مناسبت بزرگداشت صائب تبریزی نمایش "حباب خانه به دوش" به کارگردانی یسنا پور سینا را ارائه می‌دهد. نویسندگی این نمایش را سعید محسنی بر عهده دارد و به گفته این نمایشنامه نویس"حباب خانه به دوش" در پلتفرم‌های مجازی منتشر خواهد شد.

نویسنده این نمایش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط کرونا اجازه اجرای این نمایش با حضور عموم را نمی‌دهد، بنا شد که به شکل ضبط شده برای پخش در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی آماده شود. البته شاید اگر تمهیدات لازم انجام شود، در دهم تیر ماه چند اجرای محدود نیز در آرامگاه صائب برگزار شود.

محسنی با اشاره به پلتفرم‌های نمایش "حباب خانه به دوش، ادامه داد: پلتفرم اصلی برای نمایش این کار تلویزیون است، اما در صفحه اینستاگرام اصفهان فرهنگ، صفحه رسمی تالار هنر و شاید در سایت‌های مرتبط با سازمان رفاهی تفریحی شهرداری اصفهان نیز منتشر شود. کارگردانی هنری "حباب خانه به دوش" را یسنا پور سینا بر عهده داشته و کارگردانی تلویزیونی آن را میثم سجادی انجام داده است.

وی افزود: این نمایش با محوریت شعر و زندگی صائب تبریزی سفارش داده شد. جامعه هدف این نمایش بخش وسیعی از مخاطب را در بر می‌گیرد. بنابراین با یک روایت داستانمند مواجه هستیم که مخاطب را برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه پای نمایش می‌نشاند. در دل این روایت داستانی نوعی آشنایی حداقلی برای کسانی وجود دارد که کمتر با آثار صائب آشنا هستند.

این نویسنده در باره مضمون این تئاتر، اضافه کرد: در این کار سفر صائب به هند و بازگشت او پس از هفت سال به اصفهان، که شاید دراماتیک‌ترین بخش زندگی او باشد را به نمایش گذاشته ایم. قصه به صورت دقیق‌تر، مقطعی از سفر او در کشتی و زمانی که به سواحل ایران می‌رسد را روایت می‌کند.

کد خبر 503342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.