بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت پتروشیمی زاگرس با رشد ۸۴ درصدی به ۱۴ هزار میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۹۲ درصدی به هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۹۷ درصدی به پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ شنبه پنجم تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۲۰.۷۲۸ واحدی به سطح ۱.۲۳۳.۷۸۳ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۴.۰۲۳ واحدی در سطح ۳۸۰.۹۰۳ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۱.۷۱ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۱.۰۷ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۵۱ و احدی به سطح ۱۷.۷۶۷ واحد رسید.

بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۳.۶۶۵ و ۲۲.۸۶۷ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۸.۳۱۵B و ۲.۱۶۲B بود.( B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است)

به گفته بسیاری از کارشناسان روند اصلاحی بازار سرمایه تمام شده است و وارد دوران صعود بازار شده ایم، با حمایت خوبی که در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد شد و اصلاح دیگری انجام نشد نشان از اتمام روند نزولی است، از هفته گذشته روند خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت شکسته شد و این پول به سمت خرید سهام در بازار حرکت کرد که همچنان این روند ادامه دارد.

پس از شکست سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد، کندل (نمودار شمعی) تأیید روند صعودی نیز تثبیت شد و این می‌تواند شروع یک دوران خوب مجدد برای بازار سرمایه باشد.(ارزش معاملات روز چهارشنبه ۶.۹ همت بود. ۳۵۶ میلیارد تومان ورود پول حقیقی صورت گرفت ضمن اینکه ۲۸۳ میلیارد تومان خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت ثبت شد.)

شرکت پتروشیمی زاگرس

بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت

بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۸۴ درصدی داشته است و به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۹۲ درصدی داشته است و به هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۹۷ درصدی داشته است و به پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص هر سهم معادل با ۲۴.۱۲۸ ریال می‌باشد که با قیمت ۲۱۸ هزار ریالی سهم پی بر ای ۹ واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت دو هزار و ۴۰۰ رصد میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۹۶ درصدی به شش هزار چهارصد میلیارد تومان افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۸۸ درصدی داشته است و به شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با وضعیت مناسب سودآوری و پی بر ای ۹ واحدی پتانسیل رشد قیمتی را دارد.

اخبار بازار بورس

ابلاغ شیوه نامه اعطای کارت رفاهی به بانک‌ها

بر اساس شیوه نامه اعطای کارت رفاهی اعتباری به صاحبان سهام عدالت و یارانه بگیران، سقف فردی اعتبار قابل اعطا به مشتری در این طرح حداکثر مبلغ هفت میلیون تومان است.

بورس تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بانک مرکزی شیوه نامه اعطای کارت رفاهی و تأمین مالی زنجیره تولید را به بانک‌ها ابلاغ کرد.

بر اساس این شیوه نامه همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزانی از سهام خود را نفروخته‌اند و همچنین کلیه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، امکان استفاده از این کارت‌ها را دارند.

بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ورود اولین شرکت پروژه‌محور به بازار سرمایه، نقش مؤثر بازار سرمایه در کمک به تولید و اشتغال

خادم‌المله، مدیر عامل تأمین سرمایه امین، از ورود اولین شرکت پروژه‌محور با نام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به بازار سرمایه خبر داد.

این شرکت در سال ۱۳۹۹ توسط شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با مشارکت شرکت صنعتی و معدنی گل گهر و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با هدف اجرا و تأمین مالی پروژه‌های کلان با محوریت توسعه صنایع معدنی و فلزی، استخراج و اکتشاف معادن و تولید فلزات اساسی ایجاد شده است.

شرکت تأمین سرمایه امین به عنوان مشاور پذیرش و عرضه سهام شرکت تجلی در تلاش است که هر چه سریع‌تر فرآیند اخذ مجوز افزایش سرمایه این شرکت از سازمان بورس طی شده و با عرضه سهام آن در بازار سرمایه گام مؤثری در حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه اجرای پروژه‌های صنعتی به ویژه صنعت معدن و فلزات صورت گیرد.

دهقان دهنوی: روزانه پیگیر واریز ۱۵۰ میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت هستیم

رئیس سازمان بورس گفت: به طور مرتب در حال پیگیری بحث واریز مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار هستیم تا بین صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی هماهنگی لازم ایجاد شود، چرا هرچه سریع‌تر مشخص شود که این مبلغ قرار است از کدام یک از منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک مرکزی به صندوق تثبیت واریز شود، اما متأسفانه به دلایلی نمی‌توان زمان دقیقی را برای واریز این مبلغ به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه مشخص کرد.

وی افزود: اما به شخصه این اطمینان را به سهامداران می‌دهم که از جانب سازمان بورس به طور مداوم پیگیر واریز مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه هستیم.

اخبار شرکت‌ها

در بورس کالا، استایرن بوتادین رابر ۳۵۴ میلیون ریال، استایرن منومر پارس ۲۱۸ میلیون ریال، اسید استیک ۲۱۵ میلیون ریال، روغن پایه SN۵۰۰ شسپا ۱۹۶ میلیون ریال، سبد تیرآهن مخلوط ۱۴۳ میلیون ریال، سبد میلگرد پپرونی ۱۵۴ میلیون ریال، سیمان تیپ ۵ قله ۳۵۳۴ هزار ریال، سیمان تیپ ۲ فله سه هزار و ۴۵۰ هزار ریال، کریستال ملامین خراسان ۳۶۱ میلیون ریال، لوب کات سنگین ۹۰.۵ میلیون ریال قیمت خورد.

دیران: افزایش نرخ ۱۲ درصدی برخی از محصولات که این محصولات ۱۰ درصد فروش شرکت را شامل می‌شود.

فافزا: شرکت در مناقصه راهبری کارخانه تولید دولومیت وآهک شرکت فولاد مبارکه شامل خرید وفروش دولومیت وراهبری کارخانه مربوطه

ورنا: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل سود انباشته.

فولاژ: درآمد عملیاتی شرکت با رشد ۱۲۹ درصدی در سال مالی ۹۹ نسبت به ۹۸ به مبلغ ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. بهای تمام شده شرکت نیز با رشد ۱۰۴ درصدی به مبلغ چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید هست. تقریباً تمام سود دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی این شرکت ناشی شده از عملیات اصلی شرکت می‌باشد که نسبت به مدت مشابه ۱۸۱ درصدی رشد داشته است. سود هر سهم شرکت با سرمایه جدید مبلغ ۱۷۴ تومان می‌باشد.

شپارس: افزایش قیمت انواع پودر شوینده به میزان ۲۵ درصد (این محصولات حدود ۶۵ درصد از مبلغ فروش شرکت را تشکیل می‌دهد).

خودرو: شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو از زیر مجموعه‌های خودرو در سال مالی ۱۳۹۹، مبلغ ۵۲۸ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۵۲ درصدی را داشته است.

اخابر: فروش املاک و زمین و شناسایی سود ۴۰۰ میلیارد تومانی.

ذوب: درآمد عملیاتی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، با رشد ۸۴ درصدی به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید و بهای تمام شده نیز با رشد ۷۶ درصدی به ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. سود شرکت با رشد ۱۲۷ درصدی به مبلغ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رسید. سود هر سهم نیز ۲۷ تومان می‌باشد.

تمدن: این شرکت از محل پذیرش تعهد پذیره نویسی و بازار گردانی اوراق مرابحه شرکت بهمن دیزل مبلغ ۷۴ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

وسینا: این شرکت قصد دارد ده درصد سهام شرکت توسعه اعتماد مبین را با قیمت پایه ۴.۷ هزار میلیارد تومان را از طریق مزایده به فروش برساند.

واحیا: این شرکت پنج درصد کطبس را با قیمت پایه پنج هزار و ۲۰۲ تومان و با پرداخت مبلغ ۴۹ میلیارد تومان خریداری کرد.

بازارهای جهانی

بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اوره: قیمت اوره فوب خلیج فارس با شکست سقف قبلی به ۴۶۹ دلار رسید. قوانین جدید در روسیه و چین اثرگذار بر قیمت اوره بوده است. تجارت نفت می‌گوید: دولت چین تصمیم به وضع مالیات بر صادرات اوره دارد. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش صادرات چینی‌ها در بازار و افزایش قیمت‌ها گردد. برخی تولیدکنندگان پیش بینی می‌کنند این عدد ۳۰ درصد باشد و از ماه جولای اجرا شود.

قیمت گاز هنری هاب به ۱۲.۱ سنت در هر مترمکعب رسیده است. امیر صباغ در این خصوص می‌گوید: تداوم رشد تقاضای جهانی گاز طبیعی و افزایش صادرات LNG آمریکا همزمان با رشد تقاضا از سوی نیروگاه‌ها و صنایع باعث کاهش موجودی مخازن گاز این کشور شده و عامل رشد قیمت گاز است.

پلنر در مطلبی می‌گوید: با نزدیکتر شدن به صدمین نشست حزب مرکزی در پکن طی ۲۹ ژوئن تا ۱ جولای، نرخ بهره برداری از کوره بلندهای چین در حال کاهش است و با افت ۰.۹ درصد نسبت به هفته قبل به ۸۴.۹ رسیده است. از سوی دیگر، افت قیمت محصولات فولادی در چین موجب کاهش تولید فولادسازان برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های سربار شده است و بسیاری از فولادسازان برنامه خود برای اورهال را اعلام کرده‌اند.

روسیه بر روی صادرات محصولات فولادی خود عوارض وضع کرده و این مساله باعث تقویت قیمت‌ها در سایر بازارها شده است. گفته می‌شود میزان این تعرفه ۱۵ درصد و از ابتدای آگوست اجرایی می‌شود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 503221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.