میزان تاثیرگذاری واکسن‌ کرونا بر گونه دلتا ویروس

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا تولید شده در برابر گونه دلتا ویروس کرونا موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا از افراد در برابر گونه دلتا ویروس کرونا محافظت می‌کنند، اما لازم است مطالعات بیشتری در مورد تأثیر واکسن‌ها بر گونه دلتا پلاس ویروس کرونا انجام شود. محققان در حال بررسی اثرات آنتی بادی خنثی کننده ناشی از دریافت واکسن کرونا بر گونه‌های مختلف ویروس کرونا هستند.

هم اکنون نگرانی اصلی محققان و متخصصان، شیوع گونه دلتا پلاس ویروس کرونا در سراسر جهان است زیرا با قدرت بیشتری به سلول‌های ریه متصل می‌شود و کمتر به آنتی بادی‌های مونوکلونال واکنش نشان می‌دهد علاوه بر این هنوز میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کووید -۱۹ بر این گونه جهش یافته از ویروس کرونا مشخص نشده است. ویروس کرونا تا کنون جهش‌های متعددی داشته است؛ میزان شیوع بعضی گونه‌های جهش یافته بیشتر از دیگران است یا ممکن است خطرناک‌تر باشند و پاسخ سیستم ایمنی بر آن‌ها تأثیری نداشته باشد.

متخصصان اعلام کرده‌اند که افراد باید اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند و در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند. محققان نیز مطالعات خود را در مورد گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا و تأثیر واکسن بر آن‌ها ادامه خواهند داد. به گفته محققان تنها راه مقابله با وقوع موج سوم بیماری کرونا واکسیناسیون گسترده است.

کد خبر 503217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.