آسفالت ۲۴ هزار مترمربع از معابر شهری آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ هزار مترمربع از معابر این شهر توسط شهرداری لکه گیری و آسفالت شده و برای این مقدار آسفالت در حدود پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آسفالت معابر یکی از مطالبات مهم شهروندان آستارا است که در سال جاری ۲۴ هزار مترمربع از معابر این شهر توسط شهرداری آسفالت شده و برای این مقدار در حدود پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: طی این مدت کوچه‌های هفتم و نهم شهید خدایی، اکبرزاده و انشعابات، خیابان کشاورز، حاشیه رودخانه مرداب از سمت کوچه اکبرزاده تا بلوار معاد، کوچه ۲۱ شهید خدایی، بخشی از خیابان اسکله، ورودی شهر در شهرک عباس آباد و سایر معابر این شهر لکه گیری و آسفالت شده است.

شهردار آستارا تصریح کرد: تردد بیش از حد کامیون‌های ترانزیتی کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و ترکیه از داخل شهر، در مسیر چهار کیلومتری خیابان اسکله و بلوار سفیر امید تا گمرک، آسیب‌های زیادی به آسفالت معابر وارد می‌کند که این مسئله علاوه بر ایجاد خطرات احتمالی برای انواع وسایل نقلیه عبوری، هزینه‌های بسیاری را بر شهرداری تحمیل کرده و باعث نارضایتی و اعتراض شهروندان شده است.

وی ادامه داد: شهرداری آستارا به دلیل رکود بازار، نبود رونق اقتصادی و مشکلات متعدد اقتصادی در ایام کرونایی و افزایش شدید قیمت قیر، قادر به تأمین قیر مورد نیاز خود نیست و این نهاد را در راستای جبران خسارت آسیب‌های ناشی از تردد زیاد کامیون‌های ترانزیتی در معابر شهری با چالش جدی مواجه کرده است.

معیتی گفت: شهرداری به منظور بهسازی و مرمت مستمر آسفالت معابر و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و گردشگران، در مسیر خیابان اسکله و بلوار سفیر امید، نیازمند تأمین اعتبار مناسب با اختصاص سهمیه قیر رایگان از سوی مسئولان متولی است، در این راستا مدیریت شهری آستارا با وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر وی به این شهرستان نامه نگاری کرده بود که تأمین قیر شهرداری مورد موافقت وزارتخانه قرار گرفته است که با اختصاص اعتبار مورد نیاز، بهسازی و مرمت معابر به سرعت انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و این شهر با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران است.

کد خبر 503199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.