تلاش برای عبور از شرایط سخت تامین برق

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان، گفت: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است.

به گزارش ایمنا و به نقل از توانیر، همایون حائری اظهار کرد: هم اکنون نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند اما نیاز مصرف در هفته جاری به دلیل گرمای شدید این روزها، افزایش بیشتری خواهد یافت.

وی افزود: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش رو، انتشار جداول احتمالی خاموشی باید با دقت بیشتری ادامه یابد.

محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر نیز در این نشست بر ضرورت رعایت سقف‌های تعیین شده مصرف در استان‌ها و اجرای مصوبه‌های بالادستی تاکید کرد.

وی افزود: ضروری است پایداری برق کل کشور و به ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این شرایط کرونایی تداوم داشته باشد.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: کنکور سراسری در انتهای هفته جاری برگزار خواهد شد بنابراین ضرورت دارد هماهنگی با سازمان سنجش برای تأمین برق مراکز برگزاری این آزمون مورد توجه قرار گیرد.

متولی‌زاده با اشاره به مدیریت منابع آبی پشت سدها برای تداوم تأمین آب و برق تا پایان تابستان، گفت: منابع آبی ذخیره شده در پشت سدها برای مصارف شرب و آبیاری کشاورزی نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار همه این فعالیت‌ها، همه در منازل نیز باید با کاهش مصرف برق از طریق سه راهکار ساده تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های بعد از ظهر (۱۲ تا ۱۸)، در حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی کمک کنند.

کد خبر 503198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.