بوستان مادر و کودک، پیشکشی برای بانوان مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد احداث بوستان «مادر و کودک» در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار را در راستای توجه ویژه شورای پنجم به مقوله خانواده و نیز لزوم توسعه فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی ویژه بانوان دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بوستان مادر و کودک، پیشکشی برای مهربانوان مشهدی از سوی شورای پنجم و مدیریت شهری

شادابی و نشاط و سرزندگی بانوان رابطه مستقیمی با نشاط و سرزندگی خانواده دارد و درواقع زنان را می‌توان ضامن سلامت روحی و روانی و اجتماعی خانواده دانست؛ نهاد خانواده‌ای که در نظام اجتماعی، کانون تربیت و عامل رشد و تعالی جامعه محسوب می‌شود.

آپارتمان‌نشینی، دغدغه‌های فراوان و متعدد، مشغله‌های روزمره، نگهداری از فرزند و بسیاری از عوامل دیگر سبب شده تا بانوان و کودکان ما این روزها از فضاهای اجتماعی فاصله بیشتری بگیرند و اوقات فراغت و تفریح خود را آنگونه که شایسته است طی نکنند و همین مهم موجب افسردگی و کسلی و کم‌تحرکی می‌شود.

براساس همین اهمیت و توجه ویژه شورای پنجم به مقوله خانواده و نیز لزوم توسعه فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی ویژه بانوان در شهر مشهد، احداث بوستان «مادر و کودک» در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار از سال گذشته در دستورکار شهرداری قرار گرفت.

این پروژه که با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است از امکانات متعدد و به‌روزی چون زمین بدمینتون، بسکتبال، فوتبال، والیبال، مسیر یک‌ونیم کیلومتری دوچرخه‌سواری، باشگاه بدنسازی، اسکیت و … برخوردار بوده و با توجه به پیش‌بینی فضای بازی و سرگرمی ویژه کودکان، مادران می‌توانند بدون هیچ دغدغه و نگرانی بابت فرزندان خود از امکانات استفاده کنند.

بابت به ثمر نشستن این پروژه باید از چند نفر تشکر ویژه داشته باشم؛ نخست دو بانوی محترم عضو شورای شهر مشهد، خانم‌ها گندمی و رمارم که از ابتدای فعالیت شورای پنجم، پیوسته دغدغه حوزه بانوان شهر را داشتند و جناب آقای دکتر کلائی شهردار محترم، معاون محترم عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری همچنین سرکار خانم عرب‌احمدی، شهردار محترم منطقه ۱۱ که به نیکی این ظرفیت را شناسایی کردند و مجدانه در جهت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌، شبانه‌روز اهتمام ورزیده که امروز این تلاش‌ها به ثمر نشسته و برای بانوان شهر مشهد قابل بهره‌برداری است.

در پایان از همکاران پرتلاش سازمان عمران شهرداری که در احداث این پروژه زحمات زیادی کشیدند، تقدیر و تشکر می‌کنم. خدمتی دیگر، از شورای شهر و مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم، مبارک یکایک مهربانوان عزیز مشهدی. "

کد خبر 503193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.