موقوفات غیرکاربردی بهداشت و درمان تبدیل به احسن شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برخی مکان‌ها برای بهداشت و درمان مناسب نیست و بهتر است تبدیل به احسن شود، مجموعه ملک‌های موقوفه‌ای که کاربری بهداشتی، درمانی دارند باید شناسایی و در خصوص آنها تصمیم گیری شود که در این زمینه از اوقاف درخواست داریم این موارد را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، طاهره چنگیز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که به منظور بررسی وضعیت موقوفات استان اصفهان در زمینه بهداشت و درمان برگزار شد، با اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای ساماندهی این موقوفات، اظهار کرد: تاکنون سه مورد از موقوفاتی که با نیت بهداشت و درمان به ثبت رسیده است را بررسی کرده و بازدیدی از آنها داشته‌ایم.

وی افزود: در این بازدیدها در دو مورد فضایی که برای بهداشت و درمان وقف شده به این نتیجه رسیدیم که این مکان‌ها برای بهداشت و درمان مناسب نیست و بهتر است که تبدیل به احسن شود. مجموعه ملک‌های موقوفه‌ای که کاربری بهداشتی، درمانی دارند باید شناسایی و پس از بررسی در خصوص آنها تصمیم گیری شود که در این زمینه از اوقاف درخواست داریم این موارد را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند.

لزوم به روز رسانی اجاره بهای مراکز موقوفه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه باید به روز رسانی اجاره بهای مراکز موقوفه انجام شود، گفت: در این زمینه ۷۵ میلیون تومان بدهی داریم که با توجه به دستورالعمل اوقاف تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص رقباتی که باید درآمد آنها برای بهداشت و درمان هزینه شود، گفت: در حال شناسایی این رقبات با همکاری اوقاف هستیم. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمادگی را دارد که برای ساماندهی موقوفات بیمارستان عیسی بن مریم از جمله ورنامخواست جلسه مشترکی با وزیر راه و شهرسازی، وزیر بهداشت و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه داشته باشیم تا این مشکل به زودی برطرف شود، مدیر بیمارستان عیسی بن مریم را به عنوان امین موقوفه ورنامخواست که از موقوفات این بیمارستان است، معرفی می‌کنیم.

چنگیز با بیان اینکه در موقوفات بهداشت و درمان استان اصفهان بحث پذیره نویسی را نمی‌پذیریم، گفت: این امر در ادارات دولتی امکان پذیر نیست. کاربری‌های همه حمام‌های قبلی بهداشتی و درمانی است، در این زمینه درخواست داریم تا اوقاف این موقوفات را شناسایی و در قالب جلساتی این موضوعات را برطرف کنیم.

مشکل نبود پانسیون در برخی شهرستان‌ها

وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرستان‌های استان اصفهان با مشکل پانسیون مواجه هستیم، افزود: موقوفات در این زمینه می‌تواند کمک قابل توجهی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای این امر باید واسطه‌ای تعریف شود که از آن جمله می‌توان به تخفیف دادن به بیماران اشاره کرد که در طول سال گذشته هشت میلیارد تومان در این بخش هزینه شد که البته دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه برای بیمارستان‌ها درآمدها را جبران خواهد کرد.

وی افزود: پیشنهادهایی برای تغییر کاربری آب انبارها داریم که پس از جمع بندی و بررسی نهایی به اداره اوقاف استان اصفهان اعلام خواهیم کرد. همچنین برنامه ریزی برای کار مشترک با اداره اوقاف برای هفته وقف در دستور کار است، در این زمینه نیازهای بهداشت و درمان استان را احصاء خواهیم کرد و این نیازها را با همکاری اداره کل اوقاف در دهه وقف در قالب برنامه‌های فرهنگی به شهروندان ارائه خواهیم داد.

کد خبر 503184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.