لزوم تغییر کاربری آب انبارهای اصفهان برای کمک به بهداشت و درمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ضروری است که با توجه به تعداد بالای آب انبارها در سطح استان اصفهان برنامه‌ریزی درستی برای تغییر کاربری این مراکز برای کمک به بهداشت و درمان انجام شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین بلک در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که به منظور بررسی وضعیت موقوفات استان اصفهان در زمینه بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار کرد: در برخی از موقوفات بهداشت و درمان تبدیل به احسن مورد موافقت قرار گرفته است.

وی افزود: تبدیل به احسن موقوفه ورنامخواست به عنوان موقوفه بیمارستان عیسی بن مریم در دستور کار قرار گرفته و موافقت‌های اولیه برای این امر انجام شده ضمن اینکه باید توجه داشت که وزیر راه و شهرسازی به دنبال تحقق این امر است و پیشنهاد ما این است که هر چه زودتر این طرح اجرایی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه موقوفه ورنامخواست دارای مساحتی حدود ۵۴ هکتار است، تصریح کرد: برای تبدیل به احسن آن تغییر کاربری‌هایی را خواهیم داشت که سرمایه زیادی به بخش بهداشت و درمان تزریق می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کمک دیگر به بخش بهداشت و درمان استان، ساماندهی آب انبارها است، ادامه داد: باید توجه داشت که تعداد زیادی آب انبار در استان اصفهان وجود دارد که با ساماندهی و تغییر کاربری آن می‌توان سرمایه خوبی به دست آورد.

بلک با اشاره به اینکه تنها در شهرستان کاشان ۱۲۰ آب انبار وجود دارد، ادامه داد: در برخی موارد این مراکز تبدیل به ورزشگاه و یا سفره خانه شدند و باید در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی انجام شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری ویژه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و اداره کل اوقاف برای ثبت موقوفات جدید در حوزه بهداشت و درمان، گفت: دهه وقف شرایط خوبی است تا بتوان با استفاده از ظرفیت برنامه‌های فرهنگی و پزشکان واقف این برنامه را دنبال کرد.

کد خبر 503173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.