احداث ۴۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان چهار هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی سراسر کشور احداث می‌شود.

به گزارش ایمنا، وحید قبادی دانا در حاشیه بازدید از طرح‌های مسکن مددجویان بهزیستی سبزوار، اظهار کرد: چهار هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی با عقد قرارداد با بنیاد مستضعفان در هفته بهزیستی شروع به ساخت می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات مددجویان در تأمین مسکن عدم توانایی تأمین زمین بود که مقرر شده وزارت راه و شهرسازی در تمام استان‌ها، زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان را در اختیار بهزیستی قرار دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بنیاد مستضعفان ۵۰۰ میلیارد تومان برای مسکن و نیازهای مددجویان، به بهزیستی کمک کرده است که این میزان مساعدت در دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

قبادی دانا افزود: قرارگاه خاتم الانبیا نیز ۱۰۰ میلیارد تومان در مسکن مددجویان برای دهک‌های پایین کمک اختصاص داده است.

وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان نیز تصریح کرد: مددجویان بهزیستی از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰، بین هشت تا ۱۱ برابر افزایش یافته است در حالی که حداقل حقوق و دستمزد کارگران در طول این مدت، پنج برابر شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به منظور ارائه فراگیر خدمات بهزیستی توسط مردم، دو هزار و ۵۲۷ مرکز مثبت زندگی را در کشور راه اندازی شده که ۱۳ هزار نفر روانشناس و مددکار تحصیل کرده، مشغول فعالیت هستند و به مددجویان خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

قبادی دانا با اشاره به اینکه رویکرد بهزیستی توسعه مراکز شبانه روزی نیست، افزود: مفتخریم برای اولین بار در تاریخ بهزیستی، تعداد مددجویانی که در نزد خانواده نگهداری می‌شوند و حق پرستاری بیش از یک میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنند، بیش از افرادی است که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

وی اظهار کرد: سرانه مراکز خیریه‌ای که مددجویان را نگهداری و به آن‌ها خدمات توانبخشی ارائه می‌کنند، از ۶۴۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان در ماه افزایش یافته که هر ماه بر روی کارت بانکی آن‌ها، به صورت شفاف واریز می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 503140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.