دولت آینده حدود اختیارات شوراها را مشخص کند

عضو منتخب و نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امیدواریم در دولت آینده به طور قطع موضوع اختیارات مدیریت شهری که از دوره‌های سوم شوراها در نظر گرفته شده به سرانجام رسد تا شوراها بتوانند بهتر در زمینه نظارتی خود انجام وظیفه کنند.

رسول اصغر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه، انتخاب شهردار توانمند و کارآمد برای مدیریت شهر را در اولویت برنامه‌های خود دارند.

وی افزود: پروژه‌های نیمه تمامی که به طور معمول هرساله به دوره‌های بعدی منتقل می‌شود و گاهی بدون پیگیری می‌مانند نیز در دوره ششم مدیریت شهری تکمیل می‌شود.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دوره ششم، تکمیل پروژه کمربندی دوم ارومیه است تا با تکمیل سریع‌تر فاز اول به مرحله فاز دوم وارد شویم.

اصغرزاده تصریح کرد: گسترش فضای سبز با توجه به استعداد و بستری که ارومیه برای افزایش سرانه فضای سبزی دارد به ویژه در مناطق کم برخورداری که نیازمند به داشتن محیط زیست سبز هستند در اولویت قرار دارد.

وی افزود: بخشی از مسیرگشایی‌ها در طرح‌های تفصیلی به مدت ۵۰ سال انجام شده اما بخشی دیگر ناکام مانده است که پرداختن به آن در برنامه‌های اصلی دوره ششم جای گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان این که ارومیه به عنوان شهر پایلوت هوشمند در سطح کشور شناخته شده است، گفت: شهرداری در همین راستا طرح‌هایی را در دوره پنجم اجرا کرد و این مسیر در چهار سال آینده با قوت بیشتری اجرا می‌شود.

اصغرزاده افزود: پروژه شبکه فیبر نوری اختصاصی شهرداری ارومیه در دوره پنجم آغاز شده و با سرمایه‌گذاری یکی از شرکت‌های مخابراتی به اتمام رسید و برای استفاده بهینه از آن امکاناتی به شهروندان ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف مهم ششمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه این است که بتوانیم با انجام اقدامات مناسب از حضور فیزیکی شهروندان به مراکز شهرداری بکاهیم تا بتوانند از خدماتی که ارائه می‌شود استفاده کامل و بهینه کنند.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در ساختارهای قانونی مرتبط با وظایف و اختیارات شوراها بخش‌هایی را بررسی و پیگیری کردیم تا با همکاری شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور بتوانیم بخشی از این ایرادات را در تغییرات آئین نامه‌ای برطرف کنیم.

اصغر زاده تاکید کرد: قرار است تا در این دوره لایحه مدیریت یکپارچه شهری و درآمد پایدار شهری را که در حال حاضر در راهروهای مجلس و هیئت وزیران در حال خاک خوردن است با کمک شوراهای شهر کشور تکمیل و اجرا شود.

وی افزود: از نقاط ضعف دوره‌های پیشین می‌توان به کمبود اشراف به قوانین اطلاعاتی شورا اشاره کرد یعنی افرادی که اعضای شورا هستند از اختیارات و وظایفی که در اختیار دارند به درستی اطلاع نداشته و از آن استفاده نمی‌کنند.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار امیدواری کرد: در دولت آینده به طور قطعی حدود اختیارات مدیریت شهری که از دوره‌های سوم شوراها در نظر گرفته شده به سرانجام برسد تا شوراها بتوانند بهتر در زمینه نظارتی خود انجام وظیفه کنند.

کد خبر 503135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.