ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی با هدف تامین نیاز داخل

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت با اشاره به احتمال احیای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها، گفت: این وزارتخانه از بازگشت برندها و شرکت‌های خارجی در راستای تامین نیازهای کشور حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، افسانه محرابی با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌گذار خارجی برای ارتقای وضعیت تولید صنعتی، اظهار کرد: به همین دلیل از حضور خارجی‌ها در بازار کشورمان استقبال کرده و همواره به این منظور برنامه داریم.

وی افزود: رویکرد همیشگی وزارت صنعت، حمایت از صنایع و شرکت‌های داخلی بوده و این رویکرد حمایتی در زمان تحریم‌ها با شدت و قدرت بیشتری انجام شده است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت تصریح کرد: در همین راستا، وزارتخانه از واردات کالاها و محصولاتی که مشابه داخلی داشته و تولید داخلی آنها در کشور به مرز اشباع رسیده جلوگیری می‌کند.

توان صادراتی در برخی محصولات سلولزی و بهداشتی

محرابی در ادامه گفت: از ابتدای پاندمی کرونا با پیگیری‌های مداوم وزارت صنعت، معدن و تجارت، شاهد افزایش ظرفیت‌های تولید در بخش محصولات بهداشتی بودیم و امروز رشد خوبی در تولید انواع ماسک، دستمال کاغذی و سایر اقلام بهداشتی شاهد هستیم.

به گفته وی، رشد تولید به گونه‌ای بود که امروز در برخی از این محصولات به صادرکننده تبدیل شدیم.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت اظهار کرد: در موضوع تولید ماسک، با توجه به اینکه در ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود، تأمین داخل به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت و به‌جز ماسک‌های N۹۵ که شاهد صادرات آنها بودیم، در سایر انواع ماسک با وجود تأمین بازار داخل، اجازه صادرات داده نشده است.

محرابی، همچنین به پوشک بچه اشاره کرد که در سال‌های گذشته در مقاطعی در تأمین آن در کشور با مشکل مواجه بودیم و گفت: در تولید این محصول در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد داشتیم و به‌جز مشکلاتی که در مقاطعی برای تأمین برخی مواد اولیه تولیدی آن رخ داد، اکنون مشکلی وجود ندارد و نیاز داخل کشور تأمین است.

وی به افزایش قیمت انواع محصولات نساجی، پوشاک و سلولزی نیز اشاره کرد و عامل اصلی آن را افزایش نرخ ارز برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه عمده مواد اولیه تولید این محصولات وارداتی است، افزایش نرخ ارز بر قیمت تمام شده آنها تأثیرگذار شده است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت اضافه کرد: با تصمیم کارگروه تنظیم بازار، مقرر شد قیمت این محصولات به‌طور منطقی و به‌تدریج افزایش یابد.

منبع: ایرنا

کد خبر 503106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.