نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار مس رفسنجان و پرسپولیس

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب مس و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس ساعتی قبل موفق شد در رفسنجان حریف چغر خود یعنی مس را با تک گل مهدی عبدی از پیش رو بردارد. سرخ‌ها با این برد همچنان به کورس نزدیک با سپاهان ادامه دادند و حالا منتظر امتیاز سوزی شاگردان نویدکیا در اهواز مقابل فولاد هستند. این دیدار نزدیک را جواد رحیم‌زاده سوت زد که دقایق پرالتهابی را برای تصمیم‌گیری پشت سر گذاشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط «نوذر رودنیل» و «حیدر سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

خطا جنجالی روی مغانلو

دقیقه ۳۶ مغانلو در نزدیکی محوطه مس توسط مدافع این تیم متوقف شد اما داور ابتدا خطا شبیه سازی او را گرفته و با کارت زرد این بازیکن را جریمه کرد. پرسپولیسی‌ها این تصمیم را برنتافتند و صدای اعتراض‌شان بلند شد و داور نیز پس از مشورت با کمک خود، نظرش را تغییر داده و ضمن پس گرفتن کارت مغانلو، ضربه آزادی را در اختیار سرخ‌پوشان قرار داد.

رودنیل: خطا بود و چون مدافع مس جلوی موقعیت مسلم گلزنی را گرفت، باید اخراج می‌شد. داور در این صحنه ابتدا اشتباه کرد و کمک اول باید به او کمک می‌کرد.

سلیمانی: مهاجمی که خیلی سرعت داشته باشد با کوچک‌ترین گرفتنی از سوی یار حریف سقوط می‌کند و به نظرم شبیه سازی نبود اما اعلام خطا بیرون از محوطه جریمه، تصمیم تیمی درست گروه داوری بود. با این وجود استقرار مدافعین به گونه‌ای بود که مدافع مس باید حتماً اخراج می‌شد چرا که مغانلو تک به تک و در موقعیت آشکار گل قرار داشت. کمک داور باید برای جریمه هم به رحیم زاده کمک می‌کرد. همچنین کمک کردن باید در کمتر از چند ثانیه به وسیله هد ست انجام شود ولی فکر می‌کنم مانند دیدار پرسپولیس و تراکتور، این بازی هم هد ست داوران نمادین بود!

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار مس رفسنجان و پرسپولیس

گل پرسپولیس در موقعیت مشکوک

پاس بلند عالیشاه با کنترل تماشایی عبدی همراه شد تا مقاومت قریب به هشتاد دقیقه‌ای نارنجی‌پوشان با ضربه این مهاجم جوان شکسته شود. اگر چه تصاویر تلویزیونی گویا موقعیت عبدی در لحظه زدن ضربه نبود اما زمانی که توپ را با سینه استپ کرد، جلوتر از آخرین مدافع مس قرار داشت.

رودنیل: در لحظه‌ای که توپ به عبدی رسید در آفساید قرار داشت ولی چون وضعیت او در هنگام ارسال پاس مشخص نبود، نمی‌توان نظر داد.

سلیمانی: گل پرسپولیس کاملاً سالم به ثمر رسید و آفساید نبود.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار مس رفسنجان و پرسپولیس

بیشتر بخوانید:

گل پرسپولیس به مس رفسنجان مردود بود + فیلم

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: در ابتدا می‌خواهم از مسئولان ورزش رفسنجان بابت تهیه زمین چمن مصنوعی به این زیبایی تشکر کنم. تا دقیقه ۳۶ همه چیز خوب بود اما اتفاقی که افتاد کمی قضاوتش را از تعادل خارج کرد. دو دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول کم بود. داور چند خطا را به سود طرفین اعلام نکرد. همیشه معتقدم بازی بزرگ، داور بزرگ می‌خواهد و سپردن آن به بهانه تجربه‌اندوزی درست نیست.

سلیمانی: به نظرم رحیم زاده دو نیمه متفاوت را قضاوت کرد. نیمه اول تمرکز لازم را نداشت و اجازه داد بازیکنان در چند صحنه خشن باهم برخورد کردند که در دیدارهای پرسپولیس و استقلال طبیعی است که با توجه به پخش زنده داور در دقایق نخست تمرکز لازم را نداشته باشد. نیمه دوم قضاوت خوبی داشتیم و تمرکز رحیم زاده به دست آمد.

کد خبر 503061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    گل افساید لنگ، هدیه داور بود یا گل سالم استقلال!؟، مغانلو دایو میکنه، با اعتراض وسر وصدا نظر داور عوض میشه!؟ باز ببانیه تاریخی دیگر از سلیمانی، وقتی مهاجم سرعتش زیاد یا کوچکترین برخوردی تعادلشو از دست میده، چندتا پنالتی استقلال رو گفتن نیروی کافی نداشت واما برا لنگ کوچکترین برخورد خطاست، برا لنگ نیازی به وی ای ار نیست چون ملاک اعتراض وسرو صداشون وحرفهای یحیی
  • سعیدی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    آخه درست چرا درمورد هند نظر کارشناسان نمیگی