کمیته تحقیق مکاتبات جابجایی خبرنگاران با اتوبوس را بررسی می‌کند

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید کمیته تحقیق مکاتبات درباره جابجایی خبرنگاران با اتوبوس را بررسی کند و ببیند چه کسانی چه تصمیماتی گرفته‌اند و چه افرادی مقصر بوده‌اند.

به گزارش ایمنا، مسعود تجریشی روز جمعه در حاشیه مراسم تشییع پیکر ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران فقید ایرنا و ایسنا که عصر چهارشنبه در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان‌غربی جان باختند، گفت: وزیر کشور به استانداری دستور داده که کمیته‌ای برای تحقیق در استان تشکیل شود البته هنوز کمیته‌ای شکل نگرفته‌است. این کمیته باید مکاتبات را بررسی کند و ببیند که چه کسانی چه تصمیماتی گرفته و چه افرادی مقصر بوده‌اند.

وی با اشاره به شناختش از خبرنگاران درگذشته، گفت: هفته قبل زنده‌یاد مهشاد کریمی دفتر من بود و دو ساعت با من مصاحبه کرد. طی هفت سال گذشته من در جریان فعالیت‌هایش بودم. دو بار در سال نشست خبری داشتیم که او شرکت می‌کرد. یکی از سوالات ایشان این بود که وضعیت پروژه‌ها به چه صورت است. توضیح دادم که قرار است خبرنگاران را برای بازدید ببریم. گفت من خبر دارم و خودم هم قرار است حضور داشته باشم.

تجریشی با بیان اینکه کریمی همیشه نگران آینده بود، گفت: مایه تأسف است که این نیروها را از دست می‌دهیم. مخصوصاً افرادی که دغدغه دارند و نگران محیط زیست کشورشان و نسل آینده هستند.

ستاد احیا تشکیلات جداگانه‌ای ندارد

معاون سازمان حفاظت محیط زیست درباره نقش ستاد احیای دریاچه ارومیه در انتخاب اتوبوس سانحه‌دیده، اظهار کرد: مسؤولان ستاد، هماهنگی‌ها را با دستگاه‌های دولتی استان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیلات جداگانه‌ای ندارد و از تمام دستگاه‌ها تشکیل شده است، گفت: وقتی قرار است از پروژه آب بازدید کنیم، هماهنگی‌هایمان را با وزارت نیرو انجام می‌دهیم. اگر قرار باشد بازدیدی از محیط زیست داشته باشیم، به سازمان محیط زیست می‌گوئیم به نمایندگی از ما هماهنگی‌های لازم را انجام بدهد.

تجریشی با تاکید بر این نکته که ما در ستاد احیای دریاچه ارومیه، برنامه‌ریزی سفر و هماهنگی‌ها را انجام می‌دهیم، افزود: برای اینکه بفهمیم اتوبوس چه مشکلاتی داشته باید صبر کنیم. گروهی که برای تحقیق مشخص شده باید از نقطه شروع تا پایان بررسی‌ها را انجام دهد. باید مشخص شود که چه کسی چه کوتاهی انجام داده است.

۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیران‌شهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵ کیلومتری این شهرستان در منطقه بی گم قلعه پیران‌شهر دچار حادثه شد.

در این حادثه غم‌انگیز متأسفانه ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

کد خبر 503048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.