بیش از ۳۰ درصد سالمندان برای واکسیناسیون مراجعه نکردند

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون کرونا، گفت: استقبال گروه سالمندان از واکسن کرونا حدود ۷۰ درصد بوده است و بیش از ۳۰ درصد سالمندان ۷۰ سال به بالا برای تزریق واکسن مراجعه نکردند که از آنها دعوت می‌شود با ارسال پیامک حتماً برای زدن واکسن اقدام کنند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روند واکسیناسیون کرونا، اظهار کرد: برای ۲۸۰ هزار نفر در استان اصفهان یک نوبت واکسن کرونا تزریق شده و برای ۱۰۵ هزار نفر نیز هر دو نوبت واکسن تزریق شده که در قیاس با جمعیت بالای پنج میلیون نفر در استان این عدد رقم پایینی است.

وی اضافه کرد: هر میزان واکسن کرونا به مرکز بهداشت استان برسد به سرعت تزریق می‌شود، در حال حاضر اولویت با افراد بالای ۷۰ سال است، افرادی که نوبت اول واکسن کرونا یک ماه بوده و واکسن به آنها تزریق شده است برای تزریق نوبت دوم واکسن کرونا به آنها پیامک ارسال می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: برای افراد بالای ۷۰ سال که هنوز واکسن کرونا نزدند نیز پیامک واکسن ارسال می‌شود و از آنها دعوت می‌شود که در روز و ساعت معین برای تزریق واکسن نوبت اول و سپس نوبت دوم در ماه آینده اقدام کنند.

۳۰ درصد سالمندان ۷۰ سال به بالا هنوز مراجعه نکردند

فدایی خاطرنشان کرد: استقبال گروه سالمندان جامعه از واکسن کرونا حدود ۷۰ درصد بوده است و بیش از ۳۰ درصد سالمندان ۷۰ سال به بالا برای تزریق واکسن مراجعه نکردند و از آنها دعوت می‌شود با ارسال پیامک حتماً اقدام کنند، به طور یقین کرونا در سالمندی خطرناک‌تر است و سالمندان می‌توانند با تزریق دو نوبت واکسن از ابتلاء به این بیماری منحوس پیشگیری کنند.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: باید کل جامعه واکسیناسیون شوند تا به طور قطعی بتوانیم اعلام کنیم که این ویروس ریشه کن شده، لازم است افراد از واکسن هراسی فاصله بگیرند و هر واکسنی که در دسترس است را برای تزریق دریافت کنند.

فدایی اظهار کرد: تزریق واکسن برای افراد جامعه مطابق برنامه‌ای است که وزارت بهداشت تعیین کرده و از گروه سالمندان ۸۰ سال به بالا انجام این کار با ارسال پیامک شروع شده است و بعد از گروه سنی ۷۵ سال و ۷۰ سال در اولویت هستند و با رسیدن واکسن کرونا گروه ۶۵ سال در اولویت هستند.

مبتلایان به ۱۱ بیماری در اولویت تزریق واکسن کرونا

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت برای ۱۱ بیماری در تزریق واکسن کرونا اولویت‌هایی در نظر گرفته است، افزود: همه افرادی که برای بیماری سرطان تحت درمان هستند، افراد مبتلا به بیماری ام اس و اوتیسم تزریق واکسن ضرورت دارد، در حال حاضر بیماری فشار خون و دیابت جزو این ۱۱ بیماری نیست.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که این گروه از بیماران هم باید واکسن کرونا را تزریق کنند اما هنوز فراخوانی برای واکسیناسیون این بیماران اعلام نشده است و هر زمانی که این کار صورت بگیرد و سهمیه واکسن برای این بیماران در نظر گرفته شود فراخوان داده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میلیون‌ها نفر در جامعه مبتلا به این بیماری هستند و بهتر است پروتکل‌های بهداشت فردی، شستشوی دست‌ها، فاصله اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس تا زمان فراخوان مورد توجه قرار دهند.

فدایی با اشاره به اینکه ایران قدمت ۹۰ ساله در تولید واکسن دارد، اظهار کرد: واکسیناسیون از ورود ویروس به بدن پیشگیری کرده و بدن را در مقابل ابتلاء به عفونت‌ها ایمن می‌کند، برای واکسیناسیون کرونا لازم است افراد زمانی که فراخوان می‌شوند حتماً استقبال کنند.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان اظهار کرد: اگر پوشش واکسیناسیون در سطح جامعه کم باشد در سطح ملی هم نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت و این بیماری ردپای خود را در سطح جامعه حفظ می‌کند.

کد خبر 502971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.