اتوبوس حادثه نقده صورت وضعیت ندارد و پلیس راه باید جلوی تردد آن را می‌گرفت

مدیرکل ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: علت واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در ارومیه سرعت غیرمجاز بوده و این اتوبوس صورت وضعیت ندارد و پلیس باید این اتوبوس را در جاده شناسایی و توفیق می‌کرد.

به گزارش ایمنا، فرهاد صالحیان درباره جزییات تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی به ارومیه گفت: این اتوبوس در محور روستایی دشت غوره در فاصله ١٨ کیلومتری نقده به سمت پیران شهر با ٢٢ مسافر دچار سانحه شده است.

وی ادامه داد: این اتوبوس دارای معاینه فنی معتبر و کارت هوشمند بوده است. این خودرو از ١٩ اردیبهشت سال جاری تا ١٩ مرداد ماه سال جاری معاینه فنی معتبر داشته و آخرین بار در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری در سیستم حمل و نقل جاده‌ای طی طریق کرده‌است.

مدیرکل ایمنی سازمان راهداری تاکید کرد: این اتوبوس از تاریخ ١۴٠٠.٢.٢ در سامانه سیستم حمل و نقل جاده ای فعال نبوده به این معنا که این خودرو فاقد صورت وضعیت بوده است.

صالحیان افزود: راننده ۴٠ ساله آشنا به مسیر بوده و اعتیاد ندارد.

وی با اشاره به علت تصادف گفت: این تصادف به دلیل عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه رخ داده است. متاسفانه اتوبوس با سرعت غیرمجاز در سرازیری در حال حرکت بوده و راننده نتوانسته آن را کنترل کند.

صالحیان در پاسخ به این سوال که چرا اتوبوس صورت وضعیت ندارد و چرا جلوی تردد آن گرفته نشده، گفت: این اتوبوس تحت پوشش شرکت های حمل و نقل نبوده و اگر اتوبوسی که تحت پوشش شرکت های حمل و نقل باشد تردد آن با مسافر تابع شرایط استاندارد باید باشد اما این اتوبوس صورت وضعیت نداشته و پلیس باید در جاده ها این اتوبوس ها را شناسایی و جلوی تردد آنها را بگیرد. پلیس باید این اتوبوس را که صورت وضعیت ندارد را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کرد و مسافران با اتوبوس دیگری به مسیر خود ادامه می‌دادند.

منبع: ایلنا

کد خبر 502789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.