روستای تاریخی و گردشگری گازرخان در الموت قرنطینه شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین از قرنطینهٔ کامل روستای تاریخی و گردشگری گازرخان خبر داد و اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روستای گازرخان، ورود کارگران فصلی و روزمزد به این روستا است که برای برداشت محصولات کشاورزی و باغی به روستا آمده‌اند.

به گزارش ایمنا، منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: روند بیماری کرونا در استان قزوین در کنترل کامل است و مراقبت‌های لازم در مناطق حساس نیز در حال انجام است.

حبیبی عنوان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی روند بیماری کرونا در استان از حیث تعداد بیماران بستری و هم‌چنین آمار فوتی‌ها کاملاً کاهشی و تحت مدیریت است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در یکی از روستاهای الموت عنوان کرد: امروز روستای گازرخان الموت در قرنطینۀ کامل است و هر گونه رفت‌وآمد به روستا جز در شرایط خاص ممنوع است.

وی افزود: قرنطینۀ روستای گازرخان حداقل به‌مدت یک‌هفته ادامه خواهد داشت و اتمام قرنطینه در این روستا به شرایط تعداد مبتلایان و نتایج آزمایش اهالی بستگی دارد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین با اشاره به حضور کادر درمان و ارسال دارو به روستا و انجام دقت‌نظر کافی در سیر مراحل درمان مبتلایان، اظهار کرد: جهت اطمینان اهالی، تمامی افراد بالای ۶۵ سال در این روستا که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند، در اسرع وقت واکسینه می‌شوند و هم‌چنین برای تمامی افراد ساکن در روستا نیز تست کرونا انجام خواهد شد.

حبیبی با اشاره به رعایت دقیق شرایط و ورود ارزاق و کالاها به روستا عنوان کرد: ورود و خروج رانندگان به روستا نیز تنها با انجام تست میسر خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روستای گازرخان، ورود کارگران فصلی و روزمزد به این روستا است که برای برداشت محصولات کشاورزی و باغی به این روستا آمده‌اند.

وی افزود: روستای گازرخان و ۲ روستای اطراف آن دارای محصولات باغی فراوانی است و اقتصاد کشاورزی پویا و فعالی دارد و محصولات تولیدی در آن به نقاط مختلف کشور صادر می‌شود.

حبیبی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی الموت و روستای گازرخان عنوان کرد: از گردشگران درخواست می‌کنیم در شرایط فعلی به مقصد این روستا و مناطق هم‌جوار آن سفر نکنند.

این مسؤول با اشاره به وضعیت خاص روستا، بیان کرد: قلعۀ تاریخی و گردشگری حسن صباح در روستای گازرخان به‌مدت ۱۰ روز تعطیل است و امکان بازدید از آن وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اعلام کرد: نظارت مستمر و روزانه بر اصناف و داخل روستا به‌منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد و روند درمانی اهالی و مبتلایان نیز به دقت طی می‌شود، لذا به محض کنترل شرایط در روستای گازرخان قرنطینه از روستا برداشته خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 502762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.