اخذ تاییدیه فنی تست حیوانی ربات جراح سینا تا یک سال آینده

معاون علمی و فناوری از گذراندن تست‌های حیوانی سامانه جراحی رباتیک از راه دور خبر داد و گفت: این ربات بعد از اخذ مجوزها در یک سال آینده، در فاز انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، سورنا ستاری در جریان اولین عمل جراحی رباتیک از راه دور روی حیوان که در مرکز مهارت‌های پیشرفته بالینی بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب بیمارستان امام راه اندازی این مرکز بود که در کنار بخش درمان، می‌توان تکنولوژی‌های جدید را در آنجا توسعه داد.

وی افزود: ربات سینا که در دنیا به عنوان ربات‌های داوینچی مطرح است، چندسالی است در ایران به تولید رسیده و این محصول دانش بنیان اکنون در حال اخذ تاییدیه های حیوانی است تا در فاز انسانی مورد استفاده قرار گیرد. جراح می‌تواند از هزاران کیلومتر دورتر عمل جراحی را انجام دهد و این موضوع در بسیاری از موارد که نمی‌توان بیمار را جابجا کرد، اهمیت بالایی خواهد داشت.

ستاری یادآور شد: در یک سال آینده تاییدیه های فنی در خصوص تست حیوانی دستگاه اخذ می‌شود و در مراکز جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این عمل جراحی از راه دور در دو بیمارستان امام خمینی و سینا روی یک حیوان به خوبی انجام گرفت. این امر شروع یک حرکت بزرگ و نوآوری جدید در حوزه جراحی است و امید است هر چه زودتر به مرحله توسعه انسانی برسد.

نخستین عمل جراحی رباتیک از راه دور در ایران، با استفاده از ربات جراح سینا ساخت شرکت دانش‌بنیان نوآوران رباتیک و پزشکی سینا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز با موفقیت روی یک سگ انجام شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 502697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    آره حتما! امیدوارم اولین تست انسانی روی خودت باشد!