نگرانی هند از گونه جدید ویروس "دلتا پلاس" کرونا

مسئولان بهداشتی هند از شناسایی یک گونه جدید ویروس کرونا موسوم به "دلتا پلاس" خبر دادند که حدود ۲۰ مورد آن در سه ایالت این کشور شناسایی و موجب نگرانی شده است.

به گزارش ایمنا از رویترز،"راجش بوشان" وزیر فدرال بهداشت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این گونه ویروس از جمله در ایالت ماهاراشترا در ۱۶ مورد مشاهده شده است. وی خاطرنشان کرد که ویروس دلتاپلاس قابلیت سرایت بیشتری دارد و از ایالت‌های هند خواست که تست کرونا را افزایش دهند.

هند روز چهارشنبه ۵۰ هزار و ۸۴۸ مورد جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد که با این حساب شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است. حدود ۳۹۰ هزار تن نیز در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

هند روز دوشنبه همزمان با شروع واکسیناسیون رایگان تمامی بزرگسالان این کشور، رقم بی‌سابقه ۸.۶ میلیون نفر را مورد تزریق واکسن قرار داد اما کارشناسان ابراز تردید کرده‌اند که واکسیناسیون با همین شتاب ادامه پیدا نماید و می‌گویند حداکثر نرخ واکسیناسیون روزانه ۴ تا ۵ میلیون نفر است.

هر چند هند بزرگترین تولیدکننده واکسن در جهان است اما در این کشور تا کنون ۵.۵ درصد از جمعیت ۹۵۰ میلیون نفری واجد شرایط واکسیناسیون واکسن را دریافت کرده‌اند. پایتخت هند هم با دشواری‌هایی رو به رو است و مقامات در دهلی نو می‌گویند بیش از ۸ میلیون نفر از ساکنان این شهر هنوز دوز اول واکسن را دریافت نکرده‌اند و واکسینه کردن تمام بزرگسالان در این شهر با نرخ فعلی بیش از یک سال به طول می‌انجامد.

هند از واکسن آسترازنکا تولید داخل توسط انستیتو سرم این کشور و همچنین یک واکسن تولید داخل با نام " کوواکسین" تولید شرکت " بهارات بایوتک" استفاده می‌کند. این کشور با این حال ممکن است بزودی واکسن "اسپوتنیک V" روسیه را هم توزیع کند و انتظار می‌رود دولت در سال جاری از تولیدکنندگان مهم مانند فایزر هم واکسن وارد نماید.

هر چند موارد جدید ابتلاء به پایین‌ترین سطح در سه ماه گذشته رسیده است اما کارشناسان می‌گویند به علت قابلیت سرایت شدید گونه‌های جدید ویروس، کار واکسیناسیون باید شتاب گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 502652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.