۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی پس از وعده رییس بانک مرکزی آمریکا برای حفظ نرخ‌های بهره نزدیک به صفر برای مدت زمان دیگر افزایش یافت اما صعود دلار پیشروی این فلز ارزشمند را محدود کرد

به گزارش ایمنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به هزار و ۷۸۱ دلار و ۱۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به هزار و ۷۸۱ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در هزار و ۷۷۷ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: با وجود اظهارات پاول که بر حفظ نرخ‌های بهره در رکورد پایین تاکید داشت، قیمت طلا افزایش چندانی نداشت که شاید به دلیل ادامه نگرانیهای هفته گذشته بود. طلا تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر درباره تورم و اشتغال، ممکن است در بازه محدودی معامله شود.

قیمت طلا هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست سیاست پولی خود به احتمال نخستین دور افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۳ و تعدیل برنامه خرید دارایی اشاره کرد، حدود شش درصد ریزش کرد.

با این حال جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه تاکید کرد که نیت بانک مرکزی تشویق احیای کامل و گسترده بازار اشتغال است نه اینکه بر مبنای نگرانی از تورم آتی بخواهد نرخ‌های بهره را سریعاً افزایش دهد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله پس از اظهارات پاول در برابر کنگره آمریکا پایین‌تر رفت.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۹۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۸ درصد افزایش، به دو هزار و ۵۷۸ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به هزار و ۸۳ دلار و یک سنت رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 502602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.