دوست دارم در آزادی با ایران بازی کنیم/در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست!

دروازه‌بان سابق ذوب‌آهن و تیم ملی لبنان از تیم‌های حاضر در سید یک، بازی مقابل ایران را به مصاف با ژاپن ترجیح می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی لبنان یکی از راه یافتگان به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی است و به همراه ویتنام در آخرین سید یعنی سید ششم قرار گرفته که قطعاً تیم ملی کشورمان با یکی از این دو تیم روبرو خواهد شد. آن‌ها در حالی توانستند جواز حضور در دور بعدی مسابقات را کسب کنند که در آغاز مجدد مرحله پیش مقدماتی در گروه H که به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شد، متحمل دو شکست شدند اما با خوش شانسی تمام و به لطف صدرنشینی قطر میزبان، پنجمین تیم برتر دوم گروه‌ها لقب گرفتند تا همچنان برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شانس داشته باشند.

سنگربان لبنانی‌ها در این تورنمنت، مهدی خلیل ۳۱ ساله بود که سال گذشته در نیم فصل دوم به طور قرضی به ذوب‌آهن آمد اما علیرغم تبدیل قرارداد موقتش به دائم، نهایتاً با این باشگاه اصفهانی فسخ کرد تا دوباره به العهد لبنان بپیوندد. خلیل امیدوار است به همراه تیم ملی فوتبال کشورش آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشته و در مسابقات انتخابی پیش رو برای نخستین صعود تاریخ این کشور به جام جهانی بجنگند در همین خصوص مهدی خلیل با خبرنگار ایمنا گفت و گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانیم:

در ابتدا به شما به خاطر صعود به دور بعدی انتخابی جام جهانی همراه با تیم ملی لبنان تبریک می‌گوئیم؛ سطح مسابقات انتخابی را چگونه دیدید؟

ممنونم بابت تبریک. اول از همه تورنمنت برای تیم ما آسان نبود. به خصوص با اتفاقاتی که کرونا برای جهان رقم زد و مشکلاتی که ما در لبنان داشتیم، به هر حال روی عملکردمان تأثیر گذار بود. سطح مسابقات برای بازیکنان تیم ما آسان نبود چرا که سطح مسابقات و سرعت آن از لیگ داخلی‌مان بیشتر بود.

شما در دو دیدار مقابل کره جنوبی و ترکمنستان شکست خوردید، فکر نمی‌کنید برای نتیجه گرفتن در بازی‌های آینده و مرحله بعدی انتخابی جام جهانی باید عملکردتان را بهتر کنید؟

بله، این دو دیدار بازی‌های سختی بود، اما فکر می‌کنم می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. با این حال همانطور که گفتم مسائل زیادی بود که به ما اجازه نداد که در بهترین حالتمان بازی کنیم چرا که فوتبال به نحوه آماده سازی بستگی دارد و پیش از سفرمان به کره جنوبی به دلایل مختلفی نتوانستیم به خوبی آماده شویم. با این وجود به خاطر صعود به مرحله بعدی بسیار خرسندیم. به طور قطع برای مرحله نهایی انتخابی بیشتر آماده خواهیم شد. می‌دانیم که ادامه مسابقات آسان نخواهد بود ولی تیم و بازیکنان خوبی داریم و به علاوه انگیزه بیشتر برای دور بعد خواهیم داشت چون می‌دانیم این مرحله از تورنمنت تا چه اندازه مهم است.

دوست دارم در آزادی با ایران بازی کنیم/ صعود به جام‌جهانی؟ در فوتبال هیچ چیز غیر ممکن نیست!

شما در مصاف با کره جنوبی مقابل سون هیونگ مین، ستاره تاتنهام قرار گرفتید، بازی کردن مقابل سون چگونه بود؟

بازی کردن مقابل بازیکنان بزرگ همیشه انگیزه مضاعفی دارد به خصوص اگر آنها در تیم‌ها و لیگ‌های سطح بالایی توپ بزنند. بازی در برابر سان جالب و سرگرم کننده بود چرا که نیرویی به من می‌داد تا به بهترین نحو بازی کنم. امیدوارم در آینده بتوانیم برابر تیم‌ها و بازیکنان بزرگ بازی کنیم چون به من و سایر هم تیمی‌هایم به عنوان فوتبالیست اعتماد به نفس بیشتری داده و اجازه می‌دهد از بازی کردن لذت ببریم.

در دور نهایی انتخابی که قرعه کشی آن به زودی برگزار خواهد شد، لبنان قطعاً با ایران یا ژاپن که در سید یک قرار دارند هم‌گروه خواهد شد، خودتان بازی مقابل کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

شخصاً علاقه دارم مقابل ایران بازی کنیم چرا که فصل قبلی در ایران حضور داشتیم و به همین خاطر دوست دارم برابر ایرانی‌ها خودم را به عنوان گلر نشان دهم. خوب است که به برای دیدن و بازی در آزادی دوباره به ایران باز گردم. با این حال قطعاً بازی آسانی وجود ندارد چون همه دیدارها سخت و دارای سطح بالایی از فوتبال خواهند بود.

دوست دارم در آزادی با ایران بازی کنیم/ صعود به جام‌جهانی؟ در فوتبال هیچ چیز غیر ممکن نیست!

فکر می‌کنید بتوانید به جام جهانی راه پیدا کنید؟

صعود به جام جهانی آسان نخواهد بود ولی در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست. اگر به خوبی برای مرحله بعدی آماده شویم و اردو و بازی‌های دوستانه خوبی داشته باشیم، می‌توانیم برویم و برای صعود به جام جهانی بجنگیم.

گفت و گو از: سروش فدایی _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 502571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.