کلانتری: محیط‌بانان قهرمانان و حافظان اصلی طبیعت باشکوه ایران هستند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی به مناسبت روز ملی محیط بان گفت: محیط بانان عزیز، قهرمانان و حافظان اصلی طبیعت باشکوه ایران هستند و مقابل عزت و مناعت طبع شما سر تعظیم فرود می‌آورم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در متن پیام عیسی کلانتری آمده است: پروردگار را سپاس می‌گویم که یک بار دیگر فرصت یافتم در سالروز میلاد با سعادت ضامن آهو، امام مهربانی و انصاف، امام رضا (ع) در کنار همکاران قهرمان و شجاعم در یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست باشم. عزیزانی که برای حراست از زیست‌بوم ما برابر آسیب دشمنان سودجوی طبیعت، جان خویش را به میدان آورده‌اند.

محیط‌بانان شریف ایران؛ ۱۴۵ شهید محیط‎بان نشان از زخم‌های جانکاهی است که در سال‌های اخیر بر پیکر جامعه محیط‌بانی کشور وارد شده است. بسیاری از شما عزیزان تنها به دلیل انجام وظیفه با گلوله داغ شکارچیان و سودجویان مواجه شده‌اید؛ پس بی تردید و با افتخار اذعان می‌کنم که شما محیط بانان عزیز، قهرمانان و حافظان اصلی طبیعت باشکوه ایران هستید و مقابل عزت و مناعت طبع شما سر تعظیم فرود می‌آورم.

بنده و همکارانم در مجموعه مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست تلاش کرده‌ایم در دوره اخیر بیش از سایر امور به بهبود وضعیت، امکانات و رفاه محیط‌بانان عزیز بپردازیم و مفتخرم که در این مدت گام‌های اساسی برای احقاق حقوق شما عزیزان به ویژه در امور معیشتی و هم‌چنین بهبود تجهیزات مورد نیاز عزیزانمان برداشته شده است. هرچند این موضوعات در برابر جانفشانی عظیم شما بسیار ناچیز است.

ضمن آرزوی توفیق برای همه دوستدارن محیط زیست ایران، فرارسیدن سالروز ولادت اما رضا (ع) و روز محیط‌بان را خدمت خانواده‌های سرافراز شهدای محیط‌بان به خصوص خانواده‌های محترم شهدای گران‌قدر مهدی مجلل و میکائیل هاشمی که در ابتدای بهار به سوگشان نشستیم؛ تهنیت عرض می‌کنم و از خداوند منان خواستارم که به حرمت خون این شهدا، حافظ جان و سلامتی سایر محیط‌بانان عزیز کشورمان باشد.

اول تیرماه برابر با ۱۱ ذی القعده ولادت امام رضا (ع) و روز محیط بان نامگذاری شده است.

کد خبر 502528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.