منابع کتابخانه مجلس به‌روز می شود

به‌روزرسانی منابع کتابخانه مجلس شورای اسلامی به شیوه های مختلف از جمله خرید، مبادله و اهداء از مراکز فرهنگی آغاز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، علی اکبر زارع بیدکی، مدیر مجموعه سازی کتابخانه مجلس، ضمن اعلام این خبر گفت: با تصویب بودجه جهت خرید منابع، جلسات کمیته انتخاب منابع از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب در جلسات متعدد کمیته انتخاب و مورد تأیید اعضا قرار گرفته و کار انتخاب منابع جدید در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تهیه منابع با خرید از ناشران و کارگزاران تهران از اوایل خردادماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد یافت. کارشناسان مجموعه‌سازی منابع در یک ماه گذشته با مراجعه حضوری به دفاتر ناشران و کارگزاران تهران بیش از ۵۰۰ جلد کتاب به ارزش ۵۰ میلیون تومان انتخاب و به مجموعه منابع کتابخانه افزودند.

مدیر مجموعه سازی کتابخانه مجلس ادامه داد: کتاب‌های خریداری شده در حوزه علوم انسانی به‌ویژه در موضوعات حقوق، علوم سیاسی، ایران‌شناسی، کتب مرجع، تاریخ، فلسفه، کتب تخصصی انقلاب اسلامی، هنر، جغرافیا و علوم قرآنی است. با رایزنی‌های صورت گرفته با ناشران و مراکز فرهنگی بیش از ۱۵۰ جلد کتاب از جدیدترین کتاب‌های منتشر شده به ارزش ۱۰ میلیون تومان از طریق مبادله دریافت شده است.

وی از خرید منابع لاتین ایران‌شناسی و به‌روزرسانی منابع کتابخانه ایران‌شناسی در هفته آینده خبر داد و گفت: لیست کتب لاتین توسط کارگزاران حوزه لاتین به کتابخانه ارسال گردیده و کارشناسان در حال بررسی این مجموعه بزرگ هستند.

کد خبر 502466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.