تزریق دوز دوم واکسن کرونا به ۹۰ درصد مددجویان مراکز نگهداری تا هفته آینده

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: تاکنون ۹۷۰ کودک کار و خیابان شناسایی و جذب شده‌اند که ۸۵۰ نفر از اتباع و ۱۲۰ نفر ایرانی هستند که با اداره کل اتباع در خصوص آنها صحبت شده است.

به گزارش ایمنا، امین شاهرخی اظهار کرد: سازمان بهزیستی قشر ضعیفی از جامعه را تحت پوشش خود دارد. تمام تلاش ما در خصوص شفاف سازی درباره اقدامات و خدماتی است که ارائه می‌دهیم به طور مثال یکی از این موارد موضوع فرزندخواندگی بود که با شکل گیری این پروسه در سامانه فرزندخواندگی شکایات در این خصوص کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به سامانه مراکز مثبت زندگی گفت: همچنین سامانه مراکز مثبت زندگی در سایت بهزیستی بارگذاری شده که ۲۲۰۰ مرکز سال گذشته افتتاح شده که ۲۰۸ مرکز از این مراکز در استان تهران است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: همکاران ما در دفاتر مثبت زندگی به منازل افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی می‌روند. در گذشته مددجویان باید به مراکز بهزیستی مراجعه می‌کردند اما با راه اندازی مراکز مثبت زندگی مددکاران ما موظف به سرکشی و بازدید از مددجویان هستند و از صد هزار مددجوی تحت پوشش در استان تهران ۵۰ هزار مورد بازدید تاکنون توسط مددکاران ما در این مراکز انجام شده است. مددکاران باید به طور مستمر شرایط این افراد را جویا شده و همچنین سالانه دو بار از منازل این افراد بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بحث کودکان کار با توجه به تکالیف و پیگیری‌هایی که صورت گرفته موضوع طرح جذب کودکان کار تبدیل به فرآیند خوبی شده که شامل مراحل شناسایی، جذب و توانمند سازی خانواده می‌شود، گفت: تاکنون ۹۷۰ کودک کار و خیابان شناسایی و جذب شده‌اند که ۸۵۰ نفر از اتباع و ۱۲۰ نفر ایرانی هستند که با اداره کل اتباع در خصوص آنها صحبت شده است.

شاهرخی با بیان اینکه باید ۲۰ درصد حداقل حقوق برای مستمری خانواده‌های تحت پوشش در نظر گرفته شود، ادامه داد: تاکنون در هیچ دولتی این اتفاق نیفتاده بود اما در سال ۱۴۰۰ این اقدام صورت گرفته است و تقریباً ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین در خصوص واکسیناسیون مراکز نگهداری، ادامه داد: ابتدا واکسن آنفلوآنزا در این مراکز به مددجویان تزریق شد و به ترتیب اولویت‌ها مراکز معلولان و سالمندان ۱۶۴۹۱ مورد، در مراکز شبه خانواده ۲۹۹۱ مورد و در مراکز پیشگیری نیز ۳۲۲۱ مورد واکسن آنفلوآنزا تزریق شده بود. همچنین به ۶۵ مورد مددجوی بسترگرا نیز تزریق شده و ۶۲۵ مورد به همکاران دارای اولویت نیز واکسن مذکور تزریق شد.

شاهرخی درباره تزریق واکسن کرونا، گفت: در مرحله اول ۷۷۸۵ مورد در بهزیستی استان تهران تزریق واکسن کرونا انجام شد و در مرحله دوم نیز تاکنون ۴۵۵۳ مورد تزریق در بین مراکز نگهداری سالمندان و معلولان انجام شده است.

وی اظهار کرد: امروز واکسن کرونا در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شده و تا هفته آینده ۹۰ درصد مددجویان ما در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان دوز دوم واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

شاهرخی در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر نیز اضافه کرد: در این خصوص هیچ مشکلی نداریم. در مراکز ماده ۱۵ نیز مشکلی نداریم. در خصوص مراکز ماده ۱۶ نیز هر زمان که این افراد جمع‌آوری شوند در مراکز مذکور نگهداری می‌کنیم. در برخی مناطق مرکز ماده ۱۶ نداریم اما اخیراً در شهر ورامین یک مرکز افتتاح کرده‌ایم. همچنین مرکز احسان که برای معتادان زخم باز است افتتاح شده لذا هیچ مشکلی در خصوص نگهداری این افراد نداریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 502432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.