پاتوق‌های تجربه سالمندان در  شهر اصفهان افزایش می‌یابد

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به وجود چهار پاتوق سالمندی در منطقه ۹ شهر اصفهان، گفت: پاتوق‌های سالمندی با نام پاتوق تجربه با هدف تأمین ارتباطات سالمندان در شهر اصفهان به وجود آمده و در بودجه امسال نیز راه اندازی پاتوق‌های تجربه در محلات دیگر شهر دیده شده است.

مسعود مهدویان فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان شهر دوستدار سالمند است و به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند پیوسته است که در بحث شهر دوستدار سالمند مؤلفه‌های مختلفی مانند سلامت سالمندی، اشتغال سالمند، تسهیل عبور و مرور و حمل و نقل برای دستیابی به ارتباطات اجتماعی حوزه سالمندی مطرح است.

وی افزود: با توجه به این که سالمندان در حقیقت دچار یک انزوا و دوری از جامعه می‌شوند باید محیط‌های شهری مناسبی برای تعاملات آنها وجود داشته باشد و سالمند بتواند در آن فضاها با هم سن و سال های خود ارتباط داشته باشد تا از ابتلای انواع بیماری‌های روحی روانی دور باشد.

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در خصوص ایجاد و راه اندازی پاتوق‌های سالمندی اظهار کرد: پاتوق‌های سالمندی با نام پاتوق تجربه با هدف تأمین تعاملات و ارتباطات سالمندان در شهر اصفهان به وجود آمده که بستری برای ایجاد همبستگی اجتماعی بین سالمندان، تبادل تجربیات، افزایش سلامت روحی روانی اجتماعی و تقویت روابط بین فردی در حوزه سالمندی است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ۲۲۰ محله در شهر اصفهان و پراکندگی سالمندان در این محلات چشم انداز ما این است که در هر محله یک پاتوق تجربه برای سالمندان داشته باشیم در بعضی از مناطق این اتفاق افتاده است که در حال حاضر در منطقه ۹ شهر اصفهان چهار پاتوق تجربه راه اندازی شده و به مرور این پاتوق‌ها در سطح شهر افزایش می‌یابد.

مهدویان‌فر با بیان این که این پاتوق‌ها فضای ارتباطی سالمندان با یکدیگر است، تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری راه اندازی پاتوق‌های تجربه سالمندی در محلات دیگر دیده شده و امسال در سایر مناطق و محلات این پاتوق‌ها راه اندازی می‌شوند.

کد خبر 502429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.