مخالفت کمیسیون بهداشت با طرح تأمین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تأمین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی به دلیل مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی از دستور کار کمیسیون خارج شد.

زهرا شیخی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در ابتدای نشست امروز کمیسیون، طرح تأمین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی بررسی و پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته با رأی اکثریت اعضا رد شد.

وی افزود: در این طرح اعتبار و منابع مورد نیاز برای حمایت از زنان پیش بینی نشده بود و مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد و از سوی دیگر الزام دولت به تکالیف قانونی از طریق طرح با اصل ۷۴ قانونی اساسی مغایرت داشت، بنابراین به دلیل ایرادات اساسی از دستور کار کمیسیون خارج شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح قضا زدایی و کاهش عناوین مجرمانه در نشست امروز بررسی شد، ادامه داد: این طرح نیز به کمیسیون فرعی ارجاع شد که بر اساس مواد ارجاعی، ستاد مبارزه با مواد مخدر موظف است به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از تهیه مواد مخدر و گسترش زنجیره قاچاق این مواد نسبت به شناسایی و ساماندهی معتادان به ماده مخدر تریاک و تأمین نیاز درمانی آنها اقدام کند.

وی تاکید کرد: اداره کل تنظیم قوانین مجلس معتقد است که تأمین اردوگاه‌های بازپروری معتادان نسبت به در اختیار قرار دادن ابنیه و اماکن مربوطه از سوی دستگاه‌ها موضوع ماده ۲۴ قانون برنامه ششم توسعه مستلزم بار مالی و مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است، ضمن اینکه در رابطه با سند چشم انداز حکم ماده ۳ طرح که با هدف کاهش جمعیت کشوری تنظیم شده، نباید مغایر اصول مندرج در قانون مجازات اسلامی تدوین شود.

شیخی گفت: در نشست امروز مسئولان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور داشتند.

کد خبر 502303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.