آمار کرونا استان مرکزی ۳۱ خرداد؛ بدون فوتی و ۱۴۴ ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از ابتلا ۱۴۴ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی از موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان مرکزی شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۲۰ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان بستری شده‌اند، همچنین در این بازه زمانی ۱۲۴ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: تعداد موارد ابتلاء به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۶۲ هزار و ۴۷۲ نفر در استان رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون مجموعاً ۲۱۵۵ نفر بر اثر کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند.

جمالیان اظهار کرد: پیک پنجمی که متأسفانه گرفتار خواهیم شد از نوع دلتا است که بسیار خطرناک‌تر بوده و حتی کسانی که قبلاً مبتلا شده و واکسن زده‌اند نیز ایمنی کامل نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: نیاز است تدبیرات لازم اندیشیده شود و خود را آماده برخورد با این موج کنیم چرا که از هفته گذشته میزان مراجعان سرپایی به مراکز درمانی در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: با هر روشی که امکان داشته باشد باید روحیه پزشکان و پرستاران، نیروهای آزمایشگاهی و غیره را بالا ببریم، مردم نیز هشدارها را جدی بگیرند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدافعان سلامت را در موج پنجم یاری کنند.

کد خبر 502271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.