تبدیل درختان کریسمس پراگ به مبلمان شهری برای سالمندان

پراگ، پایتخت جمهوری چک، یکی از پیشگامان بازیافت پسماند در جهان به حساب می‌آید که در آخرین اقدام جالب خود، درخت کریسمس بزرگ شهر را به نیمکت‌ها و باغچه‌هایی سبز برای مرکز سالمندان شهر تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در اوایل سال جاری، مقامات پراگ متعهد شدند درخت‌های کریسمس سراسر شهر را مورد استفاده دوباره قرار دهند و از هدر رفت آن‌ها در دفن‌گاه‌ها، جلوگیری به عمل آورند. در اولین اقدام انجام شده در این زمینه، درخت بزرگ شهر به نیمکت‌هایی زیبا و باغچه‌هایی کوچک تبدیل و به مرکز سالمندان شهر اهدا شد. این اقدام به کارآفرینی در شهر نیز منجر شد، چرا که مقامات تمام جوانان دبیرستانی را که در زمینه نجاری تبحر داشتند به تبدیل درخت‌های کریسمس به نیمکت‌ها و باغچه‌ها دعوت کرد تا از این طریق، شهردار را نیز در رسیدن به اهداف توسعه پایدار خود یاری کنند.

تبدیل درختان کریسمس پراگ به مبلمان شهری برای سالمندان

تا کنون جوانان شهر موفق شده‌اند از درخت کریسمس بزرگ شهر، تعداد دو باغچه ثابت و چهار باغچه کوچک‌تر سیار ایجاد کنند که البته این افراد خلاق، در حال ایده‌پردازی برای استفاده بیشتر از باقیمانده‌های درخت‌های سراسر شهر هستند. این دانش‌آموزان ماهر قصد دارند با استفاده از هر قطعه درخت در کنار یکدیگر سازه‌ای ایجاد کنند که برای مدت چندین سال کاربرد داشته باشد و در واقع، به عنوان نمادی برای پیوند بین نسل‌ها عمل کند.

شهردار پراگ از نتیجه تبدیل درخت‌های کریسمس به سازه‌های جدید تا کنون ابراز خرسندی کرده و مدعی شده است اقدامات بیشتری در راستای بازیافت پسماندها در شهر انجام خواهد داد تا از این طریق، با سرعت بسیار بیشتری در مسیر پایدارسازی شهر گام بردارد.

پروژه جدید پراگ نه تنها نشاطی دوباره به محیط زندگی سالمندان شهر خواهد بخشید، بلکه پایتخت چک را در لیست شهرهایی با بیشترین فضای سبز، نوآوری و سطح پایداری در جهان قرار خواهد داد.

تبدیل درختان کریسمس پراگ به مبلمان شهری برای سالمندان

کد خبر 502252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.