یادداشت هالیوود ریپورتر درباره فیلم بوتاکس

کاوه مظاهری، کارگردان فیلم تحسین شده بوتاکس، در صفحه شخصی خود، یادداشت هالیوود ریپورتر را درباره این فیلم منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاوه مظاهری با انتشار این عکس در اینستاگرام خود آورده است:

"یادداشت هالیوود ریپورتر درباره فیلم بوتاکس

منتقد هالیوود ریپورتر که فیلم بوتاکس را در جشنواره فیلم شانگهای دیده است، در یادداشتی با عنوان «سفری جادویی در یک خانواده یخ زده» درباره فیلم نوشته است: این فیلم درباره دو خواهر است که می‌خواهند در خانه شأن، بدون حضور برادر بزرگ‌ترشان، قارچ‌های روان‌گردان پرورش دهند. قصه‌ی فیلم در فضایی خاکستری مابین کمدی غیر محتمل و تراژدی غیر ممکن روایت می‌شود.

در بوتاکس به سختی می‌توان وقایع را پیش بینی کرد. لحن بی نظیر فیلم باعث مقایسه آن با فیلم برادران کوئن می‌شود، اما به خنده داری آن فیلم نیست.

هنوز هم انتخاب مضمون زنان ایرانی که بدون مردان می‌خواهند رشد کنند شجاعت می‌طلبد، اما در این فیلم چیز تازه‌تر انتخاب یک زن اوتیستیک با بازی فوق‌العاده سوسن پرور به عنوان شخصیت اصلی قصه است.

هالیوود ریپورتر در ادامه از فیلمنامه پیچیده و شوخ طبعانه کاوه مظاهری و سپینود ناجیان، ترکیب فیلمبرداری خیره کننده حامد حسینی سنگری و طراحی صحنه عادله چراغی برای رسیدن به دنیایی رویایی و شبح گونه و بازی بازیگران تعریف می‌کند.

بوتاکس چندی پیش برنده سیمرغ زرین جشنواره جهانی فجر برای بهترین فیلم اول شد. این فیلم برنده جوایز بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه از جشنواره تورین و منتخب جشنواره‌های لوکزامبورگ و شانگهای نیز بوده است.

یادداشت هالیوود ریپورتر درباره فیلم بوتاکس

کد خبر 502219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.