کدام روش ها به جوانسازی پوست کمک می کند؟

با افزایش سن، یکی از واضح ترین تغییراتی که در ظاهر افراد ایجاد می شود، ظهور چین و چروک در پوست صورت به دلیل از بین رفتن چربی و خاصیت کش سانی پوست است. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی به راحتی می توان اثرات افزایش سن و پیری را تا حد زیادی کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جوان‌سازی پوست یکی از انواع درمان‌های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. جوان سازی پوست صورت را با روش‌های مختلف جراحی و بدون جراحی انجام می‌دهند. با توجه به عمق درمان پوست، روش‌های جوان سازی با هم تفاوت دارند. جوان سازی پوست صورت می‌تواند تقارن را به صورت بازگرداند. حتی می‌توان به صورت موضعی برای درمان چین و چروک‌ها، شل شدگی و افتادگی پوست و جای زخم‌ها اقدام کرد.

انواع روش‌های جوان سازی پوست

روش‌های مختلفی برای جوان سازی پوست صورت در مراکز خدمات پوست انجام می‌گیرد. این روش‌ها عبارتند از:

لیفتینگ (lifting)

لیفت کردن یکی از روش‌های جراحی زیبایی پوست است و در واقع افتادگی‌های پوست را درمان می‌کند. این درمان برای جوان سازی و یا رفع آسیب‌های وارد شده به پوست انجام می‌گیرد. با لیفت کردن ظاهر پوست بسیار شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر خواهد رسید.

کربوکسی تراپی (carboxytherapy)

نام کربوکسی از نام علمی گاز CO۲ یا همان دی اکسید کربن گرفته شده است. در این روش درمانی، گاز دی اکسید کربن، که گازی غیر سمی است، را زیر پوست تزریق می‌کنند تا از این طریق مشکلات ناشی از گردش خون و تجمع چربی در مویرگ‌های زیر پوست حل شود. این درمان به کلاژن سازی، رفع تیرگی دور چشم، و صاف شدن پوست کمک می‌کند.

میکرونیدلینگ (microneedling)

در روش میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن‌های بسیار باریک با قطری در حد چند میکرون، صدها حفره‌ی ریز روی پوست ایجاد می‌شود و پوست را مجبور به ترمیم و کلاژن سازی می‌کند.

میکرودرم

میکرو درم ابریژن (microneedling) را با ابزاری خاص انجام می‌دهند که دارای نوعی بلور ظریف از جنس اکسید آلومینیوم است و لایه‌ی بسیار نازکی با ضخامت میکرون را از روی پوست بردارد. از طرفی مکش نیز روی پوست ایجاد می‌شود و علاوه بر جمع کردن لایه‌های برداشته شده، جریان خون زیر پوست را نیز بهبود می می‌بخشد.

مزوتراپی (mesotherapy) پوست

مزوتراپی پوست عنوان روشی است که با تزریق زیر جلدی، محلولی ساخته شده از عصاره‌ی گیاهان، انواع ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه و مواد ضروری به جوان سازی پوست صورت کمک می‌کند. با مزوتراپی می‌توان پوست را شاداب کرد و تیرگی‌های دور چشم را رفع نمود.

مزایای جوان‌سازی پوست

جوان‌سازی پوست علاوه تأمین اهداف زیبایی و بازگرداندن جوانی، سبب پاکسازی پوست نیز می‌شود. روش‌های جوان سازی پوست کمک می‌کنند تا جای جوش و آکنه نیز از بین برود و این گونه لک‌ها روی پوست باقی نمانند.

یکی از مهمترین مزایایی که جوان سازی پوست با خود به ارمغان می‌آورد، بهبود کیفیت زندگی افراد است. جوان‌تر و زیباتر به نظر رسیدن، جذابیت افراد را بالا می‌برد و روحیه ی شادابی به آن‌ها می‌بخشد.

بهترین و مؤثرترین روش برای کلاژن سازی پوست

کلاژن ماده‌ای ساختاری در بافت پوست است و عاملی برای صاف، سالم و جوان بودن پوست به شمار می‌رود. کلاژن به نوعی یکی از فراوان‌ترین انواع پروتئین در بدن انسان است و پیوستگی و چسبندگی بافت‌ها را تأمین می‌کند. میزان تولید کلاژن با افزایش سن در بدن کاهش پیدا کرده و یکی از پیامدهای آن ایجاد چین و چروک روی پوست است.

بیشتر روش‌های جوان‌سازی پوست صورت بر مبنای تحریک پوست به منظور کلاژن سازی بیشتر طراحی شده اند. به غیر از روش‌های جوان‌سازی، استفاده از کرم‌های موضعی حاوی کلاژن و همچنین داشتن تغذیه‌ی صحیح و نیز مصرف ویتامین‌های E و C به عنوان تحریک کننده ی تولید کلاژن، برای سلامت پوست و جوان‌سازی آن مؤثر واقع می‌شوند.

سنی که برای جوان‌سازی پوست باید اقدام کرد

با افزایش سن علائم پیری از جمله چین و چروک‌های پوستی ظهور پیدا می‌کنند. مهمترین کار پیشگیری از پیر شدن پوست و به تعویق انداختن آن است. به طور معمول از سن حدود ۳۰ سالگی خطوط روی صورت عمیق‌تر می‌شوند و از این سن به بعد پوست به تدریج افتادگی پیدا می‌کند. رطوبت رسانی مداوم به پوست، تغذیه سالم، ماساژ، استفاده از کرم ضد آفتاب و … همگی از جمله اقدامات پیشگیرانه برای ممانعت از پیر شدن پوست هستند.

به محض ظهور علائم پیری و ایجاد چروک‌های پوستی باید برای رفع آن‌ها اقدام کرد تا شرایط بدتر نشود. برای این منظور روش‌های جوان سازی پوست مانند کربوکسی تراپی، مزوتراپی، لیفت کردن، میکرونیدلینگ و … کارساز خواهند بود.

زیبایی و داشتن پوستی زیبا باعث می‌شود که شما همواره جوان‌تر به نظر برسید. اگر شما هم به دنبال راهی برای جوان‌سازی پوستتان هستید به جای استفاده از داروهای شیمیایی گران قیمت از این ماسک‌های خانگی عالی استفاده کنید.

روش‌های عالی و ماسک جادویی جوان‌سازی صورت

چنانچه ماسکی ارزان و سالم برای جوان‌سازی پوست صورتتان هستید، ماسک طبیعی صورت با میوه‌ها و گیاهان طبیعی در خانه بهترین راه حل برای شماست. در صورتی که پوست صورتتان خشک و جوش دار است یک ماسک خانگی و کاملاً طبیعی میوه‌ای تأثیر فوق‌العاده ای خواهد داشت.

چنانچه در تمام مطالب قبلی گفته‌ایم شما می‌توانید با کمک هر نوع ماسک طبیعی میوه‌ای چین و چروک و لک‌های صورت خود رفع کرده و پوستی صاف و زیبا داشته باشید. شما می‌توانید با نسخه‌های سنتی و ساده ای که در بخش بهداشت و سلامت پوست و موی نمناک در اختیارتان می‌گذاریم از محصولات بهداشتی آرایشی گیاهی بهره مند شوید و در خانه به راحتی یک کرم گیاهی درست کنید.

جوانسازی پوست

جوان‌سازی پوست صورت با عصاره رازیانه

برای استفاده از عصاره رازیانه که نسخه‌ای قدیمی برای جوان‌سازی پوست صورت است باید روش تهیه عصاره رازیانه در منزل را یاد بگیرید.

طرز تهیه عصاره رازیانه

  • ابتدا ۳ قاشق از گیاه خشک شده رازیانه را با دو لیوان آب جوش دم کنید.
  • وقتی آب کامل به جوش آمد و یک لیوان از آب رازیانه باقی ماند حرارت را خاموش کنید.
  • در این مرحله آنچه از عصاره باقی مانده است را از صافی رد کرده و اجازه دهید تا خنک شود.
  • حالا با استفاده از یک پارچه سفید نخی آغشته به این عصاره، صورت خود را بپوشانید به نحوی که تمام قسمت‌های پوست صورت شما پوشیده از این پارچه‌ی آغشته به عصاره باشد.
  • پس از ۲۰ دقیقه می‌توانید صورت خود را آبکشی کنید.

ماسک ضد چروک خیار برای جوان‌تر کردن پوست

طبق آنچه همیشه گفته شده است و خوب میدانید برای جلوگیری و از خشکی صورت و چین و چروک پوست، آبرسانی بهترین راه حل است. روش‌های متعدد آبرسانی پوست را در مطالب دیگر نمناک خوانده اید و به عنوان یک مورد ساده و سریع روشی را در اینجا خواهیم گفت.

  • پوست یک عدد خیار متوسط را کنده و به صورت ریز رنده کنید.
  • حالا ۱ قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین به خیار رنده شده اضافه کنید تا ماسک شما آماده شود.
  • ماسک خانگی آماده شده را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید.
  • بهترین زمان استفاده از این ماسک، شب است.

ماسک خیار

ماسک جوان‌سازی پوست‌های جوش دار و خشک

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوستی خشک دارید ما به شما ماسک خیار را پیشنهاد می‌کنیم این ماسک را هر شب به مدت ۱۰ بخش روی پوست خود قرار دهید تا با آبرسانی پوست از خشک شدن آن جلوگیری نمائید.

ماسک جوان‌سازی خانگی مخصوص ۳۰ ساله‌ها

لوسیون گوجه فرنگی برای پیشگیری از خشکی و چین و چروک زودرس همچنین بسیار مؤثر است و پوست شما را شاداب و لطیف می‌کند. این لوسیون به خانم‌های جوانی که به تازگی ۳۰ سالگی خود را پشت سر گذاشتن بسیار توصیه می‌شود. بسیاری از متخصص لوسیون گوجه فرنگی را بهترین روش برای جلوگیری از چین و چروک پوست صورت به افراد توصیه می‌کند.

برای درست کردن لوسیون گوجه فرنگی کافی است ۲ عدد گوجه بردارید یکی از آنها را رنده کنید و کنار بگذارید و گوجه دیگر را در داخل خردکن به صورت مایع در بیاورید سپس یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.

ابتدا به مدت ۲۰ دقیقه گوجه فرنگی رنده شده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید سپس آن را از روی پوست خود بردارید و با یک دستمال تمیز از مخلوط گوجه فرنگی و آب لیمو را برداشته و روی پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه دراز بکشید و اجازه دهید این مواد روی صورتتان باقی بماند، سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

گوجه فرنگی

روشن کردن پوست با ماسک اسفناج

برای فرم گیری عضلات پوست صورت و سلامت سلول‌های آن می‌توانید صورت خود را با ماسک ماسک اسفناج دهید.

برای تهیه این ماسک چند عدد برگ اسفناج را با نصف لیوان شیر جوشیده ۵ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا زمانیکه برگ‌ها نرم شدن مخلوط را از صافی عبور دهید و پس از سرد شدن آن را به صورت خمیر در آورده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و در این مدت به آرامی صورت خود را ماساژ دهید. در انتها صورت خود را با باقی مانده شیر بشویید و بگذارید مدتی این مواد روی صورتتان بماند سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

جوان‌سازی با کمک روش آبرسانی پوست

یکی از دلایل اصلی چین و چروک صورت، خشکی پوست است، هر چقدر پوست رطوبت کمتری داشته باشد میزان خشکی آن زیاد می‌شود و چین و چروک‌های عمیق‌تری در پوست به وجود می‌آید.

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست می‌توانید از لوسیون گل و برگ ختمی در طول روز استفاده کنید.

برای تهیه این لوسیون ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را به همراه دو لیوان آب جوشانده و آن را از صافی عبور دهید. پس از سرد شدن این جوشانده را هر شب پس از پاک کردن مواد آرایشی از صورت خود به پوستتان بمالید این لوسیون می‌تواند تا صبح روی پوست و صورت و گردن شما بماند.

کد خبر 502080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.