صندوق بازنشستگی در جایگاه «پنجم شفافیت» بین ۱۴۰ دستگاه اجرایی کشور

بر اساس ارزیابی شورای اجرایی فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، صندوق بازنشستگی کشوری رتبه پنجم شفافیت را بین ۱۴۰دستگاه اجرایی کشور و رتبه نخست را در بین دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، طبق گزارش ارزیابی شفافیت دستگاه‌های اجرایی شورای اجرایی فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با کسب ۷۶/۸۱ صدم درصد امتیاز در بالاترین جایگاه این ارزیابی قرار گرفت و رتبه نخست شفافیت بین ۱۴۰ دستگاه اجرایی را به دست آورد.

صندوق بازنشستگی کشوری نیز با کسب ۵۸/۷۹ صدم درصد در جایگاه پنجم شفافیت بین ۱۴۰ دستگاه اجرایی کشور و رتبه نخست در دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به دست آورد.
 

صندوق بازنشستگی در جایگاه «پنجم شفافیت» بین ۱۴۰ دستگاه اجرایی کشور

شاخص‌های شفافیت داده‌های دولتی شامل دسترسی آزاد به اطلاعات مربوط به هزینه‌ها، عملکرد مالی سالانه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای وابسته، معاملات دولتی، تفاهم‌نامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها، قراردادها و روش انتخاب آنها، دارایی‌های غیرمنقول و اموال امانی (مالی و سرمایه‌ای) و آمار و اطلاعات عملکرد اجرای برنامه‌های توسعه‌ای دستگاه‌ها است.

از زمان حضور محمد شریعتمداری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شفافیت و کاربر محور بودن با هدف تسهیل دسترسی مخاطبان به اطلاعات، محور اصلی تمامی فعالیت‌ها قرار گرفته است.

صندوق بازنشستگی کشوری هم با تبعیت از این سیاست کلان، سامانه‌های شفافیت، حقوقی و قراردادهای خود را راه‌اندازی کرده است و با الکترونیکی کردن بسیاری از فعالیت‌ها و نیز پاسخگویی به سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت ارتباطات رسانه‌ای و ایجاد مرکز ارتباط با ذی‌نفعان تلاش کرده بستر حداکثر شفافیت و تعامل با جامعه مخاطب و رسانه‌ها را فراهم سازد.‌

کد خبر 502054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.