نصرالله ایزدپناه، ابربدهکار بانکی کیست؟

ابربدهکاران شبکه بانکی ایران همواره یکی از مشکلات اساسی و ساختاری در نظام اقتصادی کشور بوده‌اند و باتوجه به نقش بانک مرکزی در تنظیم بازار کشور، عدم وصول مطالبات این بانک از آنها، همواره اقتصاد کشور را دچار تلاطم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان مناظرات انتخاباتی، اسامی این یازده نفر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و واکنش بسیاری از فعالان اقتصادی و مردم را در پی داشت؛ نصرالله ایزدپناه یکی از این ابربدهکاران بانکی است که در ادامه به بررسی ابعاد پرونده اقتصادی آن می‌پردازیم:

نصرالله ایزدپناه به همراه برادرش در اوایل انقلاب کار خود را در شیراز و با کارگاهی کوچک شروع کردند، ولی با گذشت ۴ دهه توانسته‌اند یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولید لوازم آشپزخانه (سینک ظرفشویی، هود و…) را تأسیس کنند.

مجموعه اقتصادی ایزدپناه شامل چند کارخانه بزرگ از جمله مجموعه البرز، شرکت استیل البرز و شرکت هفت الماس است. نصرالله ایزدپناه به همراه سه پسرش مدیریت این مجموعه‌ها را بر عهده دارند.خانواده ایزدپناه از طرف شرکت هفت الماس به مبلغ ۵۹۱ میلیارد تومان به بانک اقتصاد نوین بدهکار است.

او و خانواده‌اش نیز از کارآفرینان ایرانی هستند که علی‌رغم بدهکاری بانکی، ولی به دلیل ایجاد گردش مالی بسیار بالا در صنعت کشور هیچ‌گاه به عنوان مخل در نظم اقتصادی شناخته نشده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه، دوشنبه _۲۴ خردادماه ۱۴۰۰_ در رابطه با این پرونده اظهار کرد: پرونده قضائی تشکیل شده و با پیگیری قضائی مطالبات تعدادی از بانک‌ها وصول شده و بر اساس هماهنگی انجام شده مقرر است تا شهریور ماه سال جاری بدهی‌ها پرداخت شود.

کد خبر 502014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.