سرمایه‌گذاری خطرپذیر در اصفهان مهجور بود/ خدمات شورای پنجم در ذهن‌ها می‌ماند

شهردار اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد پویا داشته باشیم، اشتغال‌زایی کرده و از مغزهای خلاق استفاده کنیم و به فضای مجازی و شتاب دهنده‌ها سرعت ببخشیم، اگر می‌خواهیم از سرمایه‌ها به خوبی استفاده کنیم باید به سراغ شرکت‌های خطرپذیر برویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _یکشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰_ در آئین افتتاح رسمی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در پایان مأموریت مدیریت شهری به آنچه که رؤیا داشتیم دسترسی پیدا می‌کنیم؛ در ابتدای آغاز فعالیت در این دوره مدیریت شهری هفت محور را مورد تأکید قرار دادیم که نخستین مورد آن «گردشگری» بود و زیرساخت‌های خوبی برای آن مهیا شد؛ هر چند شرایط کشور، تحریم‌ها، برهم خوردن برجام و کرونا موشک‌های قوی در قلب گردشگری بود.

وی با بیان این که محور بعدی فعالیت‌های اعلام شده این مدیریت شهری موضوع کارآفرینی بود، افزود: وقتی برنامه‌ها را اعلام کردیم و با بررسی‌های اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار انتخاب و به کار ورود کردم بسیار خوشحال شدم که اکثر اعضای شورای شهر علاقه مند به کارهای مبتنی بر دانش، علم، نوآوری و خلاقیت هستند؛ کوروش خسروی به عنوان کسی که سال‌ها با واژه کارآفرینی آشنا بوده و عمر خود را در این مسیر طی کرده است از مبانی علم شیمی برای کارآفرینی در شهر و کشور استفاده کرد و البته شهرداری و شورای شهر در یک موضوع واحد با کمک هم مسیری را آغاز کردند که اهمیت آن از دیگر زیرساخت‌های بزرگ شهری کمتر نیست.

شهردار اصفهان با بیان این که در حال حاضر شاهد ایجاد زیرساخت‌های بزرگ حمل و نقل شهری هستیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات انجام شده ملموس و قابل رؤیت است، اما در این بخش گرچه قابل مشاهده نیست اما پله پرشی برای یک جهش بزرگ توسط کسانی است که اگر به آنها توجه نشود ممکن است به تکمیل پدیده‌ای که امروزه تحت عنوان «فرار مغزها» گفته می‌شود منجر شود.

نوروزی ادامه داد: ایده شرکت خطرپذیر در حالی امروز شکل گرفته که در دنیا عمر ۸۰ ساله دارد؛ امروزه در برخی کشورها همچون چین، آمریکا و دبی این موضوعات جایگاه بسیار بالایی پیدا کرده و اگر اعضای مدیریت شهری فعلی نبود این موضوع بازهم مهجور می‌ماند.

وی تأکید کرد: در استانی با ۳۰ دانشگاه، ۲۰۰ هزار دانشجو، صنایع بزرگ و دانشگاه‌های برتر، وجود شرکت‌های جسورانه و کارآفرین بسیار ضروری است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد پویا داشته باشیم، اشتغال‌زایی کرده و از مغزهای خلاق استفاده کنیم و به فضای مجازی و شتاب دهنده‌ها سرعت ببخشیم، اگر می‌خواهیم از سرمایه‌ها به خوبی استفاده کنیم باید به سراغ شرکت‌های خطرپذیر برویم، البته در این راستا فاصله‌های بسیار زیادی داریم با دنیایی که سرعت رشد تکنولوژی و نوآوری در آن به قدری زیاد است که اگر لحظه‌ای غفلت کنیم، فاصله بسیار زیادی خواهیم داشت.

وی با بیان این که امروزه یک چشم بهم زدن ما را از کاروان علم و تکنولوژی عقب می‌اندازد و دور نگه می‌دارد، گفت: اگر غفلت کنیم و متمرکز نشویم قطعاً خطر کرده و زیان ده هستیم.

نوروزی ادامه داد: این که شورای آینده چه کند صحبت از ۴۵ روز آینده است بنابراین ۴۵ روز فرصت داریم که به امر مهم در حوزه نوآوری، خلاقیت و شتاب دهنده‌ها بپردازیم.

وی گفت: وقتی برنامه‌ریزی انجام شد تا ۱۰۰ هزار شهروند آموزش کسب و کار ببینند این به معنای انجام یک حرکت بزرگ بود و آموزشی بود که زیرساخت و مسیری ایجاد کرد که گام بعدی واحد خلاقیت شهرداری طرح‌هایی را از مردم مطالبه کرد؛ امروز اینجا گرد هم آمدیم و در گام سوم از موضوع سرمایه گذاری جسورانه صحبت می‌کنیم، از کارآفرینی سخن می‌گوئیم و می‌رویم تا با استفاده از امکانات شهری در کنار افراد دارای خلاقیت قرار گرفته و با آنها شریک شویم.

شهردار اصفهان ادامه داد: به عنوان کسانی که می‌توانیم سرمایه گذاری کنیم باید در کنار افرادی قرار بگیریم که می‌توانند نوآوری کنند تا بتوانیم به سرمایه‌های اصلی دست یابیم و شهرداری باید این مسیر را تا همیشه ادامه دهد، اگر کسی در این مسیر ذره‌ای خلل وارد کند در واقع به حل مسائل اقتصادی کشور توجه نکرده و می‌خواهد از روش سنتی اقداماتی که به روش نوین قابل حل است را انجام دهد.

نوروزی با بیان این که برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ چشم اندازی برای آینده کسانی است که می‌خواهند بر کرسی خدمت به مردم بنشینند، گفت: باید در بودجه‌ریزی های آینده به سمتی حرکت کنیم که آنچه می‌درخشد این برنامه‌ها باشد و به نوآوری، خلاقیت و تکنولوژی‌های نوین توجه شود.

وی تأکید کرد: اگر کسانی اینجا احساس می‌کنند جایشان تنگ است و می‌روند تا جایی دیگر از ایده‌های خود استفاده کنند، به دلیل جذب نشدن در اینجا است بنابراین باید برای این امور برنامه‌ریزی کرد.

شهردار اصفهان با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر که به این موضوع مهم توجه داشته و گام استواری برداشته‌اند، اظهار امیدواری کرد: با کمک بخش خصوصی و جوانان صاحب ایده که تعداد آنها در شهر کم نیست و جوانانی که با حضور خود در ساختمان مرده جهان نما پویایی را به آن بردند و کسانی که به زودی در مقابل هتل عباسی در مجموعه‌ای مناسب مستقر می‌شوند شاهد آینده‌ای بهتر برای شهر باشیم.

وی با بیان این که در این شهر تا ۴۵ روز آینده با پروژه‌ای که آغاز شده جایگاه اینگونه نگاه‌ها و عملکردها و سرمایه گذاری‌های کارآفرین تقویت می‌شود که این خدمتی ماندگار است، تصریح کرد: فکر نکنیم اگر امروز اعضای شورای اسلامی شهر فعلی برگزیده نشده‌اند خدمات آنها در تاریخ و ذهن مردم ثبت نشده است باید کمی درنگ کرد چرا که این مسائل را کسانی می‌فهمند که دانش و درک درستی از این موضوع دارند.

نوروزی ادامه داد: اگر امروز جایگاه این نوع اقدامات در کشور پایین است به دلیل نبود نگاه به این مسائل بوده که باید این نوع درک ارتقا یابد تا مسائل حل و اقتصاد رونق یابد و اشتغال ایجاد شود، زیرا دیگر گذشته نیست که فکر کنیم می‌توانیم با کارخانه ریسندگی سه هزار نفر کارگر را به کار گیریم، امروز حرف اول را تکنولوژی‌های نوین می‌زند و فشردگی زمان شرایطی ایجاد کرده که دیگر قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیست.

وی با بیان این که افتتاح رسمی شرکت سرمایه گذاری جسورانه هدهد با همت و تلاش مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر انجام شده است، خاطرنشان کرد: هر افتتاح رفع یک نیاز برای شهروندان بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کسی گمان نکند در این کاروان با سرعت افتتاحیه‌ها خللی وارد شده یا انگیزه‌ای کم شده است چرا که تا لحظه آخر خدمت به مردم وظیفه انسانی و اخلاقی است و تداوم خواهد داشت.

شهردار اصفهان ادامه داد: بی شک صنعتگران، دانشجویان و فعالان کسب و کار کمک می‌کنند که این فرآیندها به عنوان مطالبه جدی از مدیریت شهری استمرار یابد.

کد خبر 501978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.