تأمین مالی طرح‌های فناورانه و نوآورانه به روش مشارکت مالی

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر هدهد با بیان این که این شرکت چرخ دنده کوچکی از اکوسیستم کارآفرینی اصفهان است، گفت: سرمایه گذاری جسورانه VC در واقع تأمین مالی طرح‌های فناورانه و نوآورانه به روش مشارکت مالی در سهم آنها همراه با کمک‌های مدیریتی، شبکه ارتباطی و دانشی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی زاهدی امروز _یکشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰_ در آئین افتتاح رسمی شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد، اظهار کرد: با توجه به این که هم افزایی کارآفرینان باعث افزایش سرعت رشد شهر و کارآفرینی می‌شود تأمین زیرساخت‌های لازم در شأن اصفهان برای ادامه فعالیت‌ها لازم و ضروری است.

وی با بیان این که فعالیت رسمی شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد تحقق یک رؤیا است، ادامه داد: سرمایه‌گذاری جسورانه VC در واقع تأمین مالی طرح‌های فناورانه و نوآورانه به روش مشارکت مالی در سهم آنها همراه با کمک‌های مدیریتی، شبکه ارتباطی و دانشی است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری خطر پذیر هدهد خاطرنشان کرد: این سرمایه‌گذاری کاهش احتمال شکست طرح‌های نوآوری و فناوری، افزایش سرعت رشد و توسعه نوپا و اختراعات، سود اقتصادی برای ذی‌نفعان خرد و کلان، سکوی پرتاب هوشمند بلندپروازان را به همراه داشته است.

زاهدی با بیان این که سابقه سرمایه‌گذاری VC در ایران به دهه ۷۰ باز می‌گردد، گفت: پیرو آن صندوق‌های پژوهش و فناوری در دهه ۸۰ شکل گرفت و در دهه ۹۰ نیز انجمن سرمایه‌گذاری خطر پذیر تأسیس شد؛ تأسیس صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان نیز در سال ۸۴ به صورت جدی در بخش سرمایه‌گذاری فعال شد.

وی افزود: طرح کمک شهرداری اصفهان به تأمین منابع سرمایه‌گذاری جسورانه مورد نیاز کارآفرینی توسط شورای شهر اصفهان شهریور ۹۷ تهیه، تصویب و ابلاغ شد و هیئت مؤسس پس از برگزاری جلسات متعدد با سرمایه‌گذاران بالقوه در تهران و اصفهان تشکیل شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری خطر پذیر هدهد ادامه داد: بهمن ۹۸ تهیه و امضای موافقت‌نامه سهامداری، امید نامه، اساسنامه و فراخوان واریز سرمایه از هیئت مؤسس جهت انجام امور ثبتی صورت گرفت و در تیر ماه ۹۹ واریز سرمایه تعهدی و امور ثبتی انجام شد در نهایت مهرماه سال گذشته شرکت به صورت رسمی شروع به کار کرد و مستندات قراردادها و آئین‌نامه‌های لازم برای شروع سرمایه‌گذاری تهیه شد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدهد شامل ۳۲ درصد سهام شهرداری، دو میلیارد تومان سهام گروه توسعه کارآفرینی بهمن و دو میلیارد تومان سهام صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان اصفهان است.

زاهدی با بیان این که تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد حاصل تلاش گروهی از سرمایه‌گذاران است که باور دارند ظرفیت‌های فراوانی برای خلق شرکت‌های شاخص و سرآمد وجود دارد، ادامه داد: تک‌تک سهامداران شرکت هدهد دارای ظرفیت بالایی در حوزه خود هستند و هم افزایی و تجمیع این روابط و توانمندی‌ها با یکدیگر تسهیل و تسریع اهداف شرکت را موجب می‌شود.

وی با اشاره به گزارش اقدامات انجام شده صندوق در شش ماه گذشته تصریح کرد: طراحی هویت بصری کانال‌های ارتباطی و تهیه و تنظیم آئین نامه‌ها و مستندات لازم همچنین شرکت در رویدادهای سرمایه‌گذاری و حضور فعال در رویداد سکوی پرتاب زاینده‌رود، بررسی طرح‌های ارسالی، امضای قراردادهای سکوی پرتاب زاینده‌رود، امضای تفاهمنامه هدهد وهاب اصفهان، امضای تفاهم‌نامه با شناسا، حمایت از برگزاری اولین دوره از دوره آموزش کارشناس اکوسیستم نوآوری و استارتاپی، برگزاری کارگاه دانش افزایی حقوقی استارتاپ‌ها از جمله اقدامات انجام شده است.

کد خبر 501961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.