۸۸۰ کارشناس رسمی به ظرفیت دادگستری استان اضافه شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ‌دادگستری استان اصفهان گفت: امسال حدود ۱۰۰ مشاور پروانه فعالیت گرفته و مشغول کار شده‌اند و تعداد ۸۸۰ کارشناس رسمی نیز به ظرفیت دادگستری استان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا سجودی صبح امروز _ یکشنبه ۳۰ خردادماه_ در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمت به مردم، حدود ۴۳۴ همکار اداری و ۶۶ همکار قضائی به مجموعه مراجع قضائی استان اضافه شد.

وی با بیان اینکه بر اساس تمهیدات سند تحول قضائی، سعی شد بدنه دادگستری با مراجع علمی ارتباط هدفمندی برقرار کند، افزود: در این راستا با دانشگاه‌های کاشان، اصفهان و نجف‌آباد تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است و عقد تفاهم‌نامه دانشگاه‌های پیام نور و خوراسگان نیز در آینده انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: هر ماه نشست‌هایی برگزار و موضوعات اصلی بررسی می‌شود؛ تاکنون بیشتر به موضوع خانواده پرداخته شده است، همچنین تلاش شده نشریات قوه قضائیه در استان اصفهان ارتقا یابد، شورای اطلاع رسانی نیز تشکیل شده که با کمک آن اخبار و اطلاعات در سطح وسیع‌تری منتشر می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی، گفت: با آغاز فعالیت این ستاد از پیش از انتخابات، میزان این تخلفات تا حد زیادی کاهش یافت و دغدغه‌ای برای استان ایجاد نشد. همچنین جلسات شورای پیشگیری از تخلفات، جرایم و آسیب‌های اجتماعی نیز هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود. سامانه‌های تلفنی ۱۲۹ و سجام هم برای ایجاد ارتباطات مردمی جهت پیشگیری از وقوع جرایم ایجاد شده است.

سجودی با بیان اینکه حاشیه نشینی، اعتیاد، ازدواج، طلاق، فرزندان و … از جمله مواردی است که تاکنون مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است، عنوان کرد: برای افزایش سطح تاب آوری اجتماع تحقیقی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد کارشناسان، وکلا و مشاوران خانواده افزایش قابل توجه داشته است، افزود: امسال حدود ۱۰۰ مشاور پروانه گرفته و مشغول به فعالیت شده‌اند، تعداد ۸۸۰ کارشناس رسمی نیز به ظرفیت دادگستری استان اضافه شده است.

سجودی با بیان اینکه اجرای طرح میانجیگری در حال پیگیری است، اظهار کرد: رصد کمیسیون‌های شبه قضائی نیز در دستور کار است که لازم است مردم نیز در این زمینه با دستگاه قضائی همکاری داشته باشند.

وی درباره مجازات‌های جایگزین‌های حبس، گفت: سیستم قضائی اعمال این مجازات‌ها را به عنوان سیاست اصلی خود قرار داده است. در شهرستان اصفهان در سال گذشته، ۱۰ رأی حبس به جزای نقدی روزانه، دو هزار و ۲۳۷ رأی به جزای نقدی کلی و ۱۲ رأی به دوره مراقبت‌های ویژه تغییر یافته است.

کد خبر 501928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.