نقش ارادت هنرمندان در آستان کرامت اهل بیت (ع)

حوزه هنری استان اصفهان، به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) میزبان برگزاری ضیافت هنری «نقش ارادت در آستان کرامت» بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این مراسم روز گذشته در عمارت سعدی حوزه هنری اصفهان با اجرای نقاره زنی آغاز شد. در این مراسم علاوه بر مداحی برای حضرت ثامن الائمه، ده نفر از شعرای شاخص اصفهان از جمله محسن ناصحی، محمد رضا کاکایی، محمدصادق میر صالحیان، سیدحمید داوودی نسب، شبنم اطهری بروجنی، محمدحسین ملکیان، زهرا گرگی، حجت الله اباذری و فرزانه شفیعی به شعرخوانی با موضوع میلاد امام رضا (ع) پرداختند و از دو اثر نقاشی آبرنگ کوروش اصلانی با موضوع بارگاه امام رضا (ع) رونمایی شد.

محمداسماعیل حاج علیان مدیر واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اصفهان نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان این مراسم به وجود پربرکت امام هشتم شیعیان در خاک ایران اشاره کرد و ایشان را مایه افتخار و دلگرمی ایرانیان خواند.

در این مراسم مصطفی حجه فروش دبیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان و سید محمدحسین امامی معاون کانون‌های خدمت رضوی به عنوان نمایندگان آستان قدس رضوی در اصفهان حضور داشتند.

حسین امامی در سخنان خود با اشاره به این که هنرمندان در ترویج فرهنگ شیعی نقش مهمی دارند، گفت: معتقدیم که زبان شعر می‌تواند نکات مهمی را به مخاطبان ارائه کند.

وی ادامه داد: بیان ارادت به ائمه بسیار نیکوست، اما اگر اشعار به سمت بیان القاب و صفات برجسته ائمه اطهار برود می‌توانیم نکات مهمی از سیره ائمه را با زبان شیوا بیان کنیم.

در ادامه و در بخش رونمایی از دو تابلوی نقاشی، کوروش اصلانی به بیان توضیحاتی در خصوص این دو اثر آبرنگ خود که با موضوع بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان نقاشی شده پرداخت.

حمل پرچم سبز رنگ آستان قدس رضوی مزین به عبارت «نصر من الله و فتح قریب» توسط خادمان آستان مقدس علی بن موسی‌الرضا (ع) یکی از زیبایی‌های این مراسم بود که به روحانی‌تر شدن فضای آن منجر شد، قرائت جمعی صلوات خاصه امام رضا (ع) نیز معنویت این مراسم را دو چندان کرد.

آئین «نقش ارادت بر آستان کرامت» همان گونه که با نقاره خوانی نقاره نوازان و قرائت قرآن آغاز شد، همزمان با پخش اذان مغرب و دعوت به ادای فریضه نماز پایان یافت.

کد خبر 501906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.