۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
گشتی در "متروپولیتن"

موزه هنر متروپولیتن، بزرگ‌ترین موزه در آمریکا است که توانسته لقب دومین موزه برتر جهان در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه متروپولیتن نیویورک (Metropolitan) که بیش از دو میلیون اثر هنری را در خود جای داده، توانسته است لقب دومین موزه برتر جهان در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.

موزه هنر متروپولیتن، بزرگ‌ترین موزه در آمریکا و یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود که در منهتن نیویورک و در مجاورت ضلع شرقی سنترال پارک و خیابان پنجم قرار دارد.

آثار این موزه شامل انواع نقاشی و مجسمه، شاهکارهای اروپایی، آثار هنری اروپای دوران قدیم، مصر باستان و کلکسیون بزرگی از هنر مدرن و آمریکایی می‌شود.

گشتی در "متروپولیتن"

همچنین آثار زیادی از هنرهای اسلامی، آسیایی، آفریقایی و بیزانس در این موزه به چشم می‌خورد. از دیگر بخش‌های موزه می‌توان به کلکسیون جامع آلات موسیقی‌، پوشاک، جواهرات، اسلحه و زره اشاره کرد.

این موزه در سال ۱۸۷۲ به طور رسمی افتتاح شد و قدمت قدیمی‌ترین آثار آن موزه به ۷۷ هزار تا ۳۰۰ هزار سال پیش است که از جمله آنها سنگ آتشزنه‌ای بوده که در مصر یافت شده‌است.

موزه متروپولیتن از زمان تأسیس تاکنون همواره آثار هنرمندان زنده را جمع‌آوری و به نمایش گذاشته‌است. امروزه دارایی‌های این موزه شامل بیش از ۱۲ هزار اثر هنری در طیف وسیعی از رسانه‌ها از سال ۱۹۰۰ تا امروز است.

مجموعه هنرهای یونان و روم این موزه شامل بیش از ۳۰ هزار اثر شامل می‌شود و مجموعه آثار اسلامی از قرن هفتم تا قرن بیست و یکم قدمت دارد. بیش از ۱۵ هزار شیء آن تنوع و دامنه وسیع سنت‌های فرهنگی اسلامی را به نمایش می‌گذارد که دارای آثاری از غرب تا اسپانیا و مراکش و تا شرق آسیا، میانه و اندونزی است.

کد خبر 501765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.