اعضای شورای اسلامی خلخال انتخاب شدند

با پایان کار شمارش آرا و تایید در ستاد انتخابات خلخال ، اعضای حائز اکثریت آرای ششمین دوره از اتنخابات شوراهای اسلامی شهرهای این شهرستان انتخاب شدند.

به گزارش ایمنا، فرماندار خلخال اظهار کرد: شمارش آرای سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پایان یافته و نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی سه شهر خلخال، کلور و هشجین طی فرم شماره ۳۱ به اطلاع عمومی مردم می‌رسد.

فریدون بابایی افزود: بر اساس نتایج شمارش آرای نامزدهای ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای این شهرستان در خلخال که با شرکت ۴۳ نامزد برگزار شد، سیدمحمد سعید شهابی با هزار و ۸۰۸ رأی، خدیجه یعقوبی با هزار و ۶۸۰ رأی، علی حسنی اردبیلق با ۱۶۲۸ رأی، بلال نوری با هزار و ۶۲۷ رأی و شهناز شاطری با هزار و ۵۱۲ رأی به ترتیب حائز بیشترین رأی این دوره از انتخابات شدند.

وی گفت: در شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال نیز که با حضور ۱۱ نامزد برگزار شد رحمان رضایی کلور با کسب ۶۶۸ رأی، سیدعلی اسحاقی کلور با ۶۵۰ رأی، حسن شهسواری با ۵۷۴ رأی، سیدیعقوب عقیلی با ۵۷۳ رأی و غلامحسین علی‌پور کلوری با کسب ۵۲۰ رأی به ترتیب حائز بیشترین آرا و به عنوان پنج نفر اعضای اصلی شورای این شهر معرفی شدند.

رئیس ستاد انتخابات خلخال اظهار کرد: در انتخابات شورای شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم خلخال که با شرکت ۹ نفر نامزد برگزار شد، علی بیرامی دمدل با ۸۱۲ رأی، حمایت نوروزی هشی با ۷۱۹ رأی، اکبر جلیلی با ۶۷۳ رأی، سجاد رستگار با ۶۱۳ و حامد کارگز هشجین با ۶۱۳ رأی حائز بیشترین آرا شدند.

فرماندار خلخال با بیان اینکه در ششمین دوره از انتخابات شهر و روستای این شهرستان ۵۹۰ نامزد برای انتخاب در شورای اسلامی شرکت کردند، افزود: از این تعداد ۶۷ نامزد مربوط به شوراهای اسلامی سه شهر خلخال، کلور و هشجین بوده و ۵۲۳ نفر نامزد نیز برای انتخاب در بدنه شورای اسلامی روستاهای این شهرستان شرکت دارند.

وی گفت: در این دوره از انتخابات ۱۸۱ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار برای دریافت آرای مردم در مناطق شهری و روستایی در اخذ رأی مردم فعالیت کردند که این تعداد نسبت به مجموع شعب اخذ رأی انتخابات گذشته این شهرستان ۲۱ شعبه بیشتر شده بود.

رئیس ستاد انتخابات خلخال اظهار کرد: اعضای اصلی منتخب شوراهای اسلامی سه شهر خلخال پنج‌نفره بوده و همچنین در پنج روستای پرجمعیت این شهرستان اعضای اصلی شورای اسلامی پنج‌نفره بوده و ترکیب شورا در مابقی روستاها سه‌نفره خواهد بود.

وی افزود: در این دوره از انتخابات که دیروز در سلامت کامل برگزار شد، سه هزار و ۶۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامات و ناظر بهداشتی مقابله با کرونا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان را برعهده داشتند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خلخال نیز در این جلسه گفت: از مجموع ۶۰۴ داوطلب ششمین دوره انتخابات شهر و روستا در این شهرستان که ثبت‌نام کردند صلاحیت ۵۲۳ نامزد برای انتخاب و عضویت در شورای اسلامی ۹۴ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی مورد تأیید قرار گرفته بود و از مجموع ۱۴۲ روستای دارای سکنه این شهرستان انتخابات در ۹۴ روستا حائز شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی برگزار شد.

وی افزود: ترکیب اعضای شورای اسلامی روستاهای خلخال بر اساس تناسب جمعیتی بوده و بر این اساس چهار روستای اندبیل، علی‌آباد، خوجین و طولش در بخش مرکزی، روستای بزرگ و پرجمعیت برندق در بخش خورش‌رستم و روستای پرجمعیت لرد در بخش شاهرود واجد شرایط عضویت پنج نفر شورای اسلامی بوده و در ۸۴ روستای باقیمانده ترکیب شورا سه‌نفره هستند.

وی گفت: در این دوره از انتخابات ۱۵ نفر از داوطلبان در سه شهر خلخال، کلور و هشجین به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی این سه شهر و نیز ۲۶۸ نفر در ۹۴ روستای این شهرستان به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی روستا انتخاب شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 501708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.