جوکار: مشارکت حداکثری دشمنان را ناامید کرده است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات یقیناً پشتوانه‌ای قوی برای نظام سیاسی کشور خواهد بود.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد «مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰» اظهار کرد: انتخابات تجلی اراده مردم است و مشارکت ملت در سرنوشت سیاسی کشور تلقی می‌شود، بر همین اساس ۹ اصل قانون اساسی مربوط به مشارکت مردم در حوزه سیاسی تعریف شده است.

وی افزود: انتخابات یک ارزش است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران این ارزش را کسب کردند، زیرا در دوران ستم شاهی به جای انتخابات نوعی انتصابات را در کشور شاهد بودیم، اما در ۴۰ سال گذشته انتخابات به معنای مردم سالاری دینی در کشور مطرح شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات یقیناً پشتوانه‌ای قوی برای نظام سیاسی کشور خواهد بود، بنابراین هرچقدر مشارکت در انتخابات پرشور تر باشد دولت بهتر می‌تواند امور کشور را مدیریت کند.

جوکار خاطرنشان کرد: دشمنان همیشه سعی کرده‌اند با مأیوس کردن فاصله‌ای میان مردم و نظام ایجاد کنند، اما قطعاً مشارکت حداکثری در انتخابات دشمنان را ناامید کرده است.

کد خبر 501476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.