دعوت توییتری مسئولان به حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰

امروز _ جمعه ۲۸ خردادماه_ بار دیگر با حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای در تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم خورد. انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال برگزاری است و مسئولان در تلاش هستند تا کسانی را که هنوز در رای دادن تردید دارند به حضور پای صندوق رای ترغیب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیش از این هجمه زیادی برای تشویق مردم به شرکت نکردن در انتخابات توسط دشمنان نظام جمهوری اسلامی به مردم وارد شده بود که به نظر می‌رسد به نتیجه نرسیده است. با این حال مسئولان در پیام‌های توییتری افرادی را که هنوز در مشارکت تردید دادند به پای صندوق‌های رأی فرا می‌خوانند.

اجازه ندهیم روزنه‌های امید بسته شود

علی ربیعی، سخنگوی دولت در صفحه توئیتر خود نوشت: «هم وطنانم، بیایید گلایه‌ها را به فردای انتخابات بسپاریم تا در کنار هم همه آن گلایه‌ها را به مطالبه و تغییر تبدیل کنیم. روز انتخابات روز آبیاری بذر امید است؛ روزی که اگر گلایه‌ای هم هست با زبان رأی باید جاری شود. به عنوان کسی که همواره و همچنان به آرمان اصلاح و ترقی بر مبنای ارزش‌های انقلاب اسلامی متعهد و کوشا بوده‌ام، می‌گویم که مشارکت حداکثری و تلاش برای بارور کردن بذرهای امید، تنها را اصلاح خردمندانه و ماندگار است.

فارغ از اینکه نتیجه آرا چه کسی خواهد بود، صندوق و مشارکت، میراث گرانبها است از زحمات، تلاش‌ها، زندان‌ها، تبعیدها و خون‌هایی که خاک وطن را لاله‌گون کردند و جمهوریت را برای فرزندان ایران برجای گذاشتند. از صمیم قلب امیدوارم که امروز با اراده شما مردم بار دیگر ثابت کنیم که اجازه نخواهیم داد عده‌ای روزنه‌های امید ما را ببندند. باید میراث صندوق‌ها را مراقبت و اجازه پایکوبی به بدخواهان ایران و تحریم‌گران ندهیم.»

ملت ایران شگفتی ساز است

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «موج مشارکت شعف‌برانگیز است. ملت ایران شگفتی ساز است، این بار در انتخابات ۱۴۰۰ تا ساعت ۲۴ خبرهای خوش افزون‌تر خواهد بود. دست مریزاد ایرانیان داخل و خارج کشور.»

مشارکت حداکثری سبب امنیت و پیشرفت ایران می‌شود

الهام آزاد نماینده نائین در مجلس شورای اسلامی نوشت: «از همه هموطنان عزیز دعوت می‌کنم تا نزدیکان خود را چهره به چهره و یا با تماس تلفنی برای حضور در انتخابات دعوت کنند. حضور و مشارکت حداکثری بر محاسبات بین‌المللی و کاهش فشار دشمنان مؤثر و سبب امنیت و پیشرفت ایران عزیزمان می‌شود.»

بازی در میدان مشروعیت سوزان، ضد ملت و منافع ملی است

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توئیتر خود نوشت: «ناکارآمدی‌ها و کج‌سلیقگی‌ها، مشروعیت و جمهوریت نظام و فراتر از آن امنیت کشور را با تهدید مواجه می‌سازد. عدم حضور در انتخابات، آب ریختن به آسیاب دشمنان این مرز و بوم و بازی در میدان مشروعیت سوزان و کج‌سلیقگان ضد ملت و منافع ملی است.»

دعوت به مشارکت آگاهانه و امید بخش

محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در صفحه توئیتر خود نوشت: «هیچ دولتمردی نمی‌تواند مسائل و مشکلات جامعه را بدون اعتماد و همراهی مردمی امیدوار حل کند. همه شهروندان عزیز بویژه همراهان همیشگی‌ام، جوانان، کارگران و بازنشستگان را دعوت به مشارکتی آگاهانه و امید بخش در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورا، خبرگان و شوراهای فردا می‌کنم.»

مردم "جهادِ دعوت" کنند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «از همه مردم عزیز و به ویژه جوانان دعوت می‌کنم تا در ساعات پایانی باقی مانده تا آغاز اخذ رأی، دوستان و آشنایان و اعضا خانواده خود را "نفر به نفر" به اصل مشارکت در انتخابات دعوت کنند، در این ساعات پیوستن به جریان جهاد دعوت، خدمتی بزرگ برای تضمین اقتدار و امنیت ایران عزیزمان است.»

راه حل مشکلات، قهر با صندوق‌های رأی نیست

وی همچنین پس از شروع انتخابات در توئیت دیگری نوشت: «صندوق‌های رأی بزرگترین سرمایه سیاسی و اجتماعی کشور ما است و نباید از این سرمایه ملی حفاظت و حراست کنیم، راه حل مشکلات، قهر با صندوق‌های رأی نیست؛ هر کسی که به ایران علاقه مند است و به آینده فرزندان این آب و خاک می‌اندیشد، در انتخابات شرکت کند.»

بی تدبیری در آخرین لحظات دولت هم تمام نمی‌شود!

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «برای ادای وظیفه شرعی و ملی بهترین مکان سرزمینم، حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا (ع) را انتخاب کردم و از ساعت ۹ تا ۱۳ دوشادوش مردم رفتیم تا به صندوق رسیدیم. ضمن تشکر از مردم شریف ایران برای حضور گسترده در انتخابات، متأسفانه طبق گزارش‌ها روند اخذ رأی در برخی از شعب از جمله همین شعبه با تأخیر زیاد شروع می‌شود. علاوه بر این وزارت کشور باید با افزایش تعداد صندوق‌ها موجب تسریع در اخذ رأی می‌شد، بی تدبیری در آخرین لحظات دولت هم تمام نمی‌شود!»

پروژه تحریم انتخابات شکست خورده است

محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «طبق گزارشی که از برخی استان‌ها دارم، برخلاف آنچه تصور می‌شد، مشارکت پایین نیست و پروژه تحریم انتخابات شکست خورده است، در این میان باید بیشتر همت کنیم تا رأی نامزدی که نماد اعتراض به وضع موجود است از رأی نامزدی که از بانیان وضع موجود است بالاتر باشد.»

کد خبر 501414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.