برپایی «هفته ایمنی کودک» به چند زبان در لیورپول

طرح خنثی سازی کربن در برایتون، برپایی هفته ایمنی کودک در لیورپول، برنامه های شورای نوریچ در روز هوای پاک، ترغیب مردم به حضور در کتابخانه ها در منچستر و تمدید محدودیت‌های کرونایی در لندن، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر لیورپول در خبری از برپایی هفته ایمنی کودک در شهر خبر داد. در ادامه این اطلاعیه آمده است: برای پیشگیری از مخاطرات برای کودکان، قرار است در شهر و در هفته جاری برنامه‌هایی از سوی مقامات شهری برگزار شود.

همچنین قرار است مطالبی در خصوص ایمنی زندگی کودکان و حمایت از فضای زندگی آنان به صورت بروشورهایی در مکان‌هایی از شهر توزیع شود. در واقع تمام اطلاعات در این خصوص در یک مجموعه گردآوری شده و به والدین عرضه خواهد شد.

گفتنی است این بسته‌های حمایتی علاوه بر انگلیسی به پنج زبان اردو، بنگالی، پنجابی، لهستانی و عربی چاپ و منتشر شده است.

برپایی «هفته ایمنی کودک» به چند زبان در لیورپول

برایتون؛ اجرای طرح خنثی‌سازی کربن

با اعلام شورای شهر برایتون و همزمان با روز جهانی محیط زیست، مقامات این شهر از برنامه خنثی سازی کربن رونمایی کردند.

رئیس شورای شهر برایتون در خصوص جزئیات این برنامه افزوده است: امروز ما برنامه کربن خنثی خود را آغاز می‌کنیم. این یک برنامه عملی تحول آفرین است که هدف آن دستیابی به یک شهر بی‌کربن تا سال ۲۰۳۰ است. این طرح مجموعه‌ای از اقدامات را برای کاهش انتشار سموم، بهبود سلامت، رفع نابرابری و افزایش فرصت‌های رشد و حفاظت از طبیعت انجام می‌دهد. قرار است پروژه‌هایی در دستور کار قرار بگیرد که تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد و طی سه سال آینده تنوع زیستی را بهبود می‌بخشد.

وی همچنین در خصوص این طرح تصریح کرده است: با آزمایش و بررسی تغییرات ابتکاری در شبکه حمل و نقل، انرژی کربن صفر و سیستم‌های غذایی محلی، می‌توانیم تأثیر قابل توجهی از پروژه‌های مربوط به این طرح را شاهد باشیم.

رئیس شورای شهر برایتون ادامه داده است: ما نمی‌توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم بنابراین در حال مذاکره با شرکا و ساکنان سراسر شهر هستیم تا تبعات مشترک کربن را با هم قطع کنیم.

برپایی «هفته ایمنی کودک» به چند زبان در لیورپول

نوریچ؛ روز هوای پاک در شهر

هر ساله، کیفیت پایین هوا در انگلیس منجر به مرگ ده‌ها هزار نفر شده و با تأثیرات جدی بر سلامتی سایر شهروندان آن‌ها را در مقابل این وضعیت آسیب پذیر کرده است. شورای شهر سامانه‌های نظارتی هوای پاک را مدام بررسی کرده تا با شناسایی نقاط آلوده شهر با آن مقابله کند بدین سبب همزمان با روز هوای پاک، شورای شهر نوریچ از برنامه‌های خود برای افق چند سال آینده در این زمینه رونمایی کرد.

در توضیح این برنامه آمده است: شورای شهر نوریچ مصمم است برای مقابله با آلودگی هوا، برنامه‌ای را تا افق سال ۲۰۴۰ اجرا کرده و این شهر را به عنوان یک شهر زنده برای نسل‌های آینده نگه دارد. نرخ پیاده روی و دوچرخه سواری بین شهروندان نوریچ از بالاترین نرخ‌ها در کشور انگلستان است بنابراین همچنان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پیشنهاد می‌شود. در طرح‌هایی که برای آینده در نظر گرفته شده است قرار است برای تسهیل پیاده روی مردم، دسترسی وسایل نقلیه به مناطق خاص محدود شود همچنین تحقیقات بهبود کیفیت هوا نشان می‌دهد که اگر در کنار نیازهای اجتماعی، نیازهای اقتصادی شهر متعادل باشد، اقدامات رو به بیشتری امکان پذیر است.

شورای شهر نوریچ تاکید کرده است که همه شهروندان وظایف مهمی در قبال پاک بودن هوای شهر دارند، بنابراین برای پیشبرد اهداف این طرح درخواست کرده که مردم با آن همراهی کنند.

برپایی «هفته ایمنی کودک» به چند زبان در لیورپول

منچستر؛ ترغیب مردم به حضور در کتابخانه‌ها

پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر منچستر، از مردم این شهر درخواست کرد کتابخانه‌های این شهر را فراموش نکرده و از امکانات این اماکن استفاده کنند.

در اطلاعیه شورای شهر آمده است: به مناسبت برگزاری جشنواره کتابخانه‌های شهر در خصوص اهمیت این کتابخانه‌ها می‌گوئیم چرا که استفاده از آنها رایگان است، اوقات فراغتتان را پر کرده و در اصل با تنهایی شما می‌جنگد. همچنین در این فضاها اینترنت رایگان عرضه خواهد شد و در آخر می‌توانید برای ارائه خدمات بهتر در شهر از برنامه‌های ما انتقاد کنید. از شما شهروندان درخواست می‌کنیم به کتابخانه‌های شهر مراجعه کرده و در راستای افزایش آگاهی جامعه گام بردارید.

برپایی «هفته ایمنی کودک» به چند زبان در لیورپول

لندن؛ تمدید محدودیت‌های کرونایی

با اعلام شورای شهر لندن، محدودیت‌های کرونایی در این شهر تمدید خواهد شد. پیش از این قرار بود محدودیت‌ها و قوانین کرونایی مانند استفاده از ماسک، نداشتن تجمع در محیط‌های بسته و تعطیل شدن رستوران‌ها تا روز گذشته (دوشنبه) برداشته شود اما پس از اوج گیری کرونا در شهر، اعضای شورای شهر لندن پس از جلسه‌ای که با مقامات بهداشتی شهر داشتند اعلام کردند به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور بهتر است قوانین و محدودیت‌های کرونایی تا یک ماه دیگر تمدید شود.

همچنین در حال حاضر حداکثر شش نفر در محیط‌های بسته و ۳۰ نفر در محیط‌های باز اجازه حضور در کنار هم را دارند علاوه بر این لازم است افراد تا جایی که ممکن است وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند. شهروندان باید بسیار محتاطانه عمل کنند تا محدودیت‌ها و قوانین کرونایی بیش از این در آینده ادامه دار نشود.

کد خبر 501264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.