نویسندگانی که شهرت جهانی یافتند+ آثار ادبی و سبک نویسندگی

چارلز دیکنز، ویکتور هوگو، مارک تواین و جین آستین با خلق آثار بی‌نظیر، لقب بزرگترین نویسندگان جهان را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نویسندگان معروف جهان با تکیه بر استعداد خدادادی و نبوغ خود در نوشتن، به خلق آثار به یاد ماندنی پرداخته‌اند. در این گزارش قصد داریم شما را با بهترین نویسندگان جهان و آثار آنها آشنا کنیم:

چارلز دیکنز

چارلز دیکنز، مشهورترین نویسنده انگلیسی است که در سال ۱۸۱۲ میلادی در خانواده‌ای پر جمعیت متولد شد و از برجسته‌ترین نویسندگان انگلیسی در قرن نوزدهم به شمار می‌رود. وی به سبب سبک قلم خود، توانست لقب "تأثیرگذارترین نویسنده‌ها" را در زبان انگلیسی از آن خود کند.

چارلز که در زمینه نثرنویسی و نوشتن داستان دارای استعداد بی نظیری بود، بسیاری از افراد کتابخوان را در سراسر جهان علاقمند به خواندن نوشته‌های خویش کرد. او در طول دوران حرفه‌ای زندگی خود ۱۵ رمان چاپ کرد. بعضی از آثار این رمان نویس انگلیسی شامل "الیور تویست"، " سرود کریسمس"، "آرزوهای بزرگ"، "دیوید کاپرفیلد" و "داستان شهر" است.

کتاب معروف الیور تویست، داستان یک پسر یتیم است که در خیابان‌ها زندگی می‌کند. دیکنز این کتاب را با الهام از دوران کودکی و روزهایی که مجبور بود با سختی هزینه‌های زندگی خود را تأمین کند، نوشته است.

کتاب سرود کریسمس نیز به عنوان یک نقد اجتماعی نوشته شد تا توجهات را به سمت سختی‌های قشر ضعیف و فقیر جامعه جلب کند. این کتاب با فروش بیش از ۶ هزار نسخه در اولین مرحله انتشار توانست به موفقیتی بزرگ دست یابد.

اما کتاب آرزوهای بزرگ به‌عنوان بزرگ‌ترین شاهکار ادبی دیکنز شناخته می‌شود و داستان آن از زبان کودک یتیمی به نام پیپ بیان می‌شود که شخصیت اصلی کتاب است. عشق و طرد شدن، ثروت و فقر و خیر و شر از مضامین اصلی این کتاب محسوب می‌شود.

نویسندگانی که شهرت جهانی یافتند+ آثار ادبی و سبک نویسندگی

ویکتور هوگو

ویکتور هوگو، نویسنده سرشناس فرانسوی و از جمله مهم‌ترین نویسنده‌های رمانتیک جهان در سال ۱۸۰۲ میلادی متولد شد. وی علی رغم علاقه مادرش به رشته حقوق، ادبیات را دنبال کرد و توانست کتاب‌ها و داستان‌های زیادی را خلق کند.

این نویسنده بزرگ در سرودن شعر و نوشتن نمایشنامه نیز استعدادی بی نظیری داشت، اما بیشتر شهرت هوگو به سبب رمان‌نویسی بود. از کتاب‌های او می‌توان "کلود ولگرد"، "کارگرن دریا" و "مردی که میخندد" و از مهم‌ترین داستان‌های ویکتورهوگو، "گوژپشت نوتردام" و "بینوایان" را نام برد.

ویکتور هوگو را با کتاب شاهکار و ماندگار "گوژپشت نوتردام" می‌شناسند. این اثر که در سال ۱۸۳۱ منتشر شد، داستان سه شخصیت "اسمرالدا"، "کازیمودو" و "کلود فرولو" را روایت می‌کند. این کتاب تصویری از فضای تاریخی قرون‌ وسطایی پاریس بوده که شخصیت‌های اصلی آن درگیر خیانت، عشق و اعدام می‌شوند.

"بینوایان" اثر فاخر ویکتور هوگو نیز در سال ۱۸۶۲ منتشر شد. نویسنده این کتاب را در شصت‌ سالگی نوشت که و اوج پختگی قلمش در این اثر به مشخص است. شخصیت‌های اصلی این داستان، ژان وال ژان، فانتین، تناردیه و کوزت هستند که بارها در سینما و تئاتر به تصویر درآمده‌اند.

نویسنده در این داستان خشم و تنفر خود را نسبت به بی‌عدالتی‌های حاکم بر جامعه به نمایش گذاشته و سعی کرده است در مسیر نابودی فقر حرکت کند. او در این اثر جزئیات عواطف افراد را به تصویر کشیده و وقایع آن زمان فرانسه را برای خواننده امروزی روایت کرده است.

نویسندگانی که شهرت جهانی یافتند+ آثار ادبی و سبک نویسندگی

مارک تواین

مارک تواین، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی در سال ۱۸۳۵ میلادی متولد شد. او از ابتدای دوران نویسندگی خویش سبک عامه پسند و طنز را برگزید و به سبب نوشتن رمان‌های ماجراهای تام سایر و هاکلبری فین به شهرت رسید. به مرور زمان طنز در آثار مارک تواین پخته‌تر شد و عنوان بهترین طنز نویس آمریکایی را از آن خود کرد.

از آثار وی می‌توان "شاه آرتور"، "عصر طلایی"، "بیگانه مرموز" را نام برد. او با خلق داستان‌های پرماجرای خویش در هاکلبری فین و تام سایر، توانست شهرتی جهانی را در گوشه و کنار جهان کسب کند.

بعضی از جملات معروف مارک تواین شامل موارد زیر است:

ما در این سرزمین از وجود سه چیز برخورداریم: وجدان بیدار، آزادی بیان و احتیاط لازم برای این که از دو تای اول هرگز استفاده نکنیم.

یک دروغ ممکن است دنیا را دور بزند و به سر جای اولش برگردد؛ اما در همین مدت یک حقیقت هنوز دارد بند کفش‌های خود را می‌بندد تا حرکت کند.

بهتر است دهان خود را ببندید و ابله به نظر برسید تا این که آن را باز کنید و همه تردیدها را از میان ببرید.

نویسندگانی که شهرت جهانی یافتند+ آثار ادبی و سبک نویسندگی

جین آستین

جین آستین از برترین چهره‌های ادبیات انگلیسی قرن هجدهم و نوزدهم در سال ۱۷۷۵ میلادی در انگلستان چشم به جهان گشود. او در نوجوانی به نوشتن رمان پرداخت و آثار این نویسنده انگلیسی، توانست تأثیری عمیق بر ادبیات غرب داشته باشد. حال با این که نزدیک دو قرن از دوران حیات آستین می‌گذرد، اما همچنان کتاب‌های وی پرفروش‌ترین آثار ادبی در سطح جهانی است.

از جمله رمان‌های تأثیرگذار و مهم جین آستین می‌توان به آثاری نظیر "غرور و تعصب"، "عقل و احساس"، "اما"، "منسفیلد پارک" و" ترغیب" اشاره کرد. متأسفانه اکثر آثار آستین، در دوران حیات با استقبال رو به رو نشد و پس از مرگ، آثار وی طرفداران زیادی را از آن خود کرد.

محور آثار جین آستین، عشق و زندگی در طبقات متوسط جامعه بود. او معمولاً عشقی نه‌چندان آتشین را به تصویر می‌کشید که تفاوت‌های زیادی با عشق در داستان‌های رمانتیک داشت. ویژگی مهم دیگری که آثار جین آستین را از آثار هم‌دوره‌های خود جدا می‌کند طنز کلام او است. او علاقه زیادی به خلق طنز کلامی و طنز موقعیت در داستان‌هایش داشت؛ این ویژگی قلم، سنت‌شکنی دیگری در عصر نویسندگی او بود.

کد خبر 501146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.