انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر آغاز شد

‎رأی‌گیری برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت صبح امروز _ جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰_ در سراسر کشور آغاز شد و حداقل ۱۷ ساعت ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این دوره چهار نامزد در انتخابات ریاست جمهوری و هشت هزار و ۴۶۲ کاندید در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور دارند.

تعداد واجدان شرایط رأی دادن سه میلیون ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که از این تعداد ۷۹ هزار و ۳۳۰ نفر رأی اولی هستند. کسی که بتواند در شوراهای شهر و روستا بیش از ۲۰ درصد و در انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند پیروز شده و فرایند رأی‌گیری پایان می‌یابد در غیر این صورت انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

زمان برگزاری دور دوم نیز در انتخابات شوراهای شهر و روستا حداکثر یک ماه و در انتخابات ریاست جمهوری یک هفته بعد از تأیید نتایج اولیه مشخص می‌شود.

تعداد صندوق‌های اخذ رأی در استان اصفهان سه هزار ۴۶۷ عدد خواهد بود که از این تعداد ۲۴۷ سه هزار ۱۰۷ شعبه ثابت و ۳۶۰ شعبه سیار است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های باقیمانده نیز امروز برگزار می‌شود و رای‌دهندگان در این انتخابات باید علاوه بر شناسنامه، کارت ملی خود را نیز همراه داشته باشند.

همچنین بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور به دلیل وجود دستگاه احراز هویت، استفاده از استامپ برای رأی دادن اجباری نیست.

کد خبر 501051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.