۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
طلای جهانی ارزان‌تر می‌شود

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و در آستانه اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش ایمنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به هزار و ۸۵۷ دلار و ۵۵ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در هزار و ۸۵۷ دلار و ۵۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۵ درصد کاهش، در هزار و ۸۵۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس، طلا به مدت چند روز کاهش داشته و این روند منعکس کننده انتظارات برای آغاز سریع‌تر از حد انتظار تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکاست. سطح حمایت بعدی طلا در ۱۸۵۰ دلار قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود، طلا ممکن است تا مرز هزار و ۸۰۰ دلار عقب نشینی کند.

دلار در برابر ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین رکورد یک ماه اخیر خود ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

طبق آماری که روز سه شنبه منتشر شد، خرده فروشی آمریکا در ماه مه بیش از حد انتظار کاهش داشته است در حالی که قیمت‌های تولیدکننده در ماه میلادی گذشته بر مبنای سالانه ۶.۶ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد از نوامبر سال ۲۰۱۰ بود. آمار هفته گذشته که افزایش قیمت‌های مصرف کننده آمریکا را نشان داد، نگرانی‌هایی را نسبت به تورم رو به رشد برانگیخته است اما مقامات بانک مرکزی آمریکا مکرراً اعلام کرده‌اند که تورم موقتی خواهد بود و انتظار دارند تدابیر محرک مالی برای مدتی ادامه پیدا کنند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا تأیید کند سیاست گذاران درباره زمان و چگونگی تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، صحبت کرده‌اند.

شرکت متالز فوکوس پیش بینی کرد خرید طلا توسط صندوقهای ETF افت چشمگیری پیدا خواهد کرد اما تقاضا از سوی جواهرفروشان و بانک‌های مرکزی در سال ۲۰۲۱ بهبود خواهد یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۲ درصد کاهش، در ۲۷۵۷ دلار و ۳۳ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۱۵۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 500941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.