تولید ۶۶ محصول فناورانه از پایان‌نامه‌های دانشگاهی

مدیر مرکز توسعه واحدهای فناور پارک فاوا از حمایت از ۶۶ پایان‌نامه برای تولید محصول خبر داد و گفت: این حمایت در قالب گرنت جوانه به طرح‌ها اعطا شده است.

به گزارش ایمنا، مهندس جعفری امروز در نشست حکمرانی مدرن در پارک‌های علم و فناوری، پارک‌های علم و فناوری را محلی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: ایجاد یک کسب و کار دانش محور مراحل مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به مراحل پیش رشد، رشد، تبدیل ایده به فناوری و تجاری سازی محصول اشاره کرد.

وی پارک فاوا را پارکی با تمرکز بر صنعت و بازار توصیف کرد و ادامه داد: در این پارک اکوسیستم توسعه فناوری ایجاد شده است.

جعفری، پارک‌های فناوری را شامل پارک‌های تخصصی، دانشگاهی و استانی نام برد و یادآور شد: پارک‌های استانی نسبت به پارک‌های دانشگاهی پتانسیل بیشتری برای صنعتی سازی فناوری دارند و پارک فاوا که رویکرد بازار دارد، بر توسعه و بلوغ فناوری تمرکز دارد.

وی با اشاره به ایجاد شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور (تاد) عنوان کرد: این شبکه پلتفرمی است که در آن شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شتابدهنده‌های دارای مجوز رسمی با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال با یکدیگر همکاری دارند.

مدیر مرکز توسعه واحدهای فناور پارک فاوا، شرکای استراتژیک این شبکه را پارک‌های فناوری، مراکز رشد، کارخانه‌های نوآوری و شتابدهنده‌ها عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون ۲۵ پارک، دو مرکز رشد و یک شتاب دهنده در شبکه تاد عضو هستند.

جعفری، ارائه حمایت به توسعه فناوری را از اهداف ایجاد این شبکه دانست و یادآور شد: گرنت جوانه از جمله این حمایت‌هاست، این حمایت برای تبدیل پایان‌نامه‌های دانشگاهی به فناوری است که فراخوان اول آن در اسفندماه سال گذشته منتشر شده است.

به گفته وی در قالب این حمایت پس از ارزیابی ۸۸ طرح در نهایت از ۶۶ پایان‌نامه برای تبدیل به محصول حمایت شده است.

جعفری حمایت از آزمایشگاه‌ها را در قالب برنامه اعتبار شکوفایی این پارک دانست و گفت: این طرح حمایت از آزمایشگاه‌های فناورانه به منظور تولید محصول نیمه صنعتی است که در قالب سرمایه‌گذاری خطرپذیر اعطا می‌شود.

مدیر توسعه واحدهای فناور پارک فاوا از انتشار فراخوان این برنامه در آینده نزدیک خبر داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 500921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.