فضاسازی شهری شهرداری اصفهان با رویکرد افزایش مشارکت در انتخابات

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در راستای اجرای ابلاغیه‌های ستاد انتخابات، تبیین حق انتخاب به عنوان یک حق بشری و تعیین سرنوشت کشور توسط مردم، اقداماتی را به منظور افزایش مشارکت مردم در انتخابات انجام داده است.

به گزارش ایمنا، ایمان حجتی با اشاره به اینکه در راستای افزایش مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، فضاسازی‌های شهری با محوریت تبیین اهمیت انتخابات پیش‌بینی و انجام شده است، اظهار کرد: در این زمینه دو مجموعه طرح از سوی اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان طراحی و اکران شده که هر مجموعه شامل هفت طرح متفاوت بوده و در بیش از یکصد نقطه شهر نصب شده است.

وی ادامه داد: همچنین از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، ۴۴۰ عدد پایه سیمانی و ۱۵۰ عدد تک پایه و استند در سطح شهر نصب شده و بخشی از ظرفیت تبلیغاتی این سازمان در اختیار دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به ۱۷ عرشه بر روی بدنه پل‌هایی چون "۲۵ آبان" اشاره کرد.

حجتی اضافه کرد: طرح‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در شش سری متفاوت در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: نصب طرح‌های پایه‌های سیمانی با همکاری حوزه هنری، متناسب با محتوای روز شمار انتخابات و همچنین در مراکز دارای تلویزیون شهری از دیگر اقدامات شهرداری اصفهان برای افزایش حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است.

نصب بنر «حضور حداکثری» در ۵۰۰ اتوبوس شهری

وی با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان نیز با همکاری بسیج شهرداری اقدام به نصب بنر طرح‌های انتخابات در حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری کرده است، گفت: نصب پوستر در اتوبوس‌های شهر و دعوت به حضور حداکثری در انتخابات در پایانه‌ها و توقف‌گاه‌های سازمان اتوبوسرانی از دیگر فعالیت‌های مدیریت شهری در این روزهای انتخاباتی است.

اجرای مسابقه آنلاین " ده شب" با هدف افزایش آگاهی شهروندان و طراحی مناظره‌های انتخاباتی

حجتی با اشاره به اینکه دیواره پازلی ارگ جهان نما نیز از سوی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان متناسب با ایام انتخابات طراحی و نصب شده است، تصریح کرد: در طرح جدید این دیواره، عکسی از قشرهای مختلف مردم که در کنار هم قرار گرفته اند با شعار "عهدی به دوش داریم" است تا اتحاد و همدلی مردم را نشان دهد.

وی گفت: نمادها و المان‌های اثر انگشت و نماد انتخاب از سوی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در جای جای شهر نصب شده است.

حجتی همچنین به طراحی مسابقه آنلاین اطلاعات شهر و شهروندی «دهِ شب» از سوی اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: محوریت سوالات این مسابقه موضوعات و اطلاعات شهری، وظایف شورا و … است تا علاوه بر تشویق به مشارکت، اطلاعات و آگاهی شهروندان در این زمینه افزایش یابد و مشارکت آگاهانه‌تری اتفاق بیفتد. قرعه کشی این مسابقه هر شب به صورت آنلاین در فضای مجازی به نشانی @isfahan_net انجام می‌شود.

وی به طراحی و برگزاری پنج مناظره آنلاین از سوی خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری شهر و شهروندی ایران با موضوع انتخابات شورای اسلامی شهر و با شعار "آیا اصفهان شهر زندگی است" و همچنین با موضوع جوانان به منظور تبیین دیدگاه‌های چهره‌های سیاسی در قالب جریان‌های مختلف، اشاره کرد و گفت: این مناظره‌ها به صورت آنلاین از آپارات، سایت خبرگزاری ایمنا و شبکه‌های اجتماعی این رسانه پخش شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: به منظور افزایش مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری نیز ۱۰ مجموعه طرح که نشان دهنده اهمیت انتخابات و همچنین مربوط به تشریح وظایف شهرداری و شورا و تأثیر آن بر زندگی مردم است، طراحی و نصب شد.

کد خبر 500802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.